Optimizare SEO: Cat de importante sunt descrierile de categorii si produse din site?

octombrie 31, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/10/servicii-SEO.jpg

In ciuda update-urilor cu care Google vine periodic, determinandu-i pe cei care ofera servicii SEO sa isi adapteze strategiile, astfel incat sa obtina in continuare rezultate, exista un lucru care nu se va schimba niciodata: importanta pe care o are continutul de pe un site, a carui relevanta este vitala pentru SEO.

Unul dintre aspectele mai putin mentionate, dar care este extrem de important pentru optimizarea unui site, este cel referitor la descrierile paginilor de categorii si subcategorii din site, alaturi de descrierile produselor sau serviciilor oferite. La NOA Digital ne concentram atentia pe absolut toate detaliile atunci cand dezvoltam strategia de optimizare a unui site, iar contentul eficient din punct de vedere SEO este una dintre prioritatile noastre. Afla din informatiile urmatoare de ce nu ar trebui sa ignori acest aspect, care sunt greselile de evitat, precum si beneficiile pe care ti le poate aduce contentul de calitate!

De ce ai nevoie de optimizare SEO pentru contentul din siteul tau?

Pe langa scopul evident pe care il au descrierile de categorii si produse sau servicii din site, acela de a le prezenta potentialilor clienti principalele caracteristici si de a vinde, textele respective servesc si unui alt scop, extrem de important. O descriere SEO are un potential imens de a atrage trafic organic, aducand pe site-ul tau utilizatori care se afla intr-un punct cheie al customer journey, fiind decisi sa cumpere un anumit produs sau sa apeleze la serviciile pe care le oferi.

Pentru ca utilizatorul respectiv sa acceseze pagina de categorie sau de produs/ serviciu, este necesar ca Google sa o afiseze printre primele rezultate ale cautarii. Iar daca descrierile din site-ul tau au fost scrise corect din punct de vedere SEO, exista toate sansele ca acest lucru sa se intample!

Citeste cineva descrierea unei categorii de produse sau servicii?

Exista o reticenta in ceea ce priveste redactarea de texte pentru categoriile si subcategoriile de produse sau servicii dintr-un site, iar motivul acestei reticente este conceptia gresita conform careia efortul din spatele acestei actiuni nu merita, deoarece utilizatorii nu citesc textul. Este adevarat, un posibil client va citi mai degraba descrierea produsului sau a serviciului, ignorand textul din pagina de categorie. Dar o strategie SEO eficienta priveste dincolo de aceasta perceptie, luand in considerare ceea ce isi doreste Google sa vada.

Din punct de vedere SEO, atat descrierile de categorii, cat si cele de produse/ servicii sunt importante, iar un site optimizat foarte bine, va pune accent pe ambele. Insa, pentru Google, cele mai importante sunt descrierile de categorii. Aceste descrieri furnizeaza cele mai multe detalii despre produsele din pagina respectiva, ajutand foarte mult si intr-o campanie SEO de link-building.

Pe de alta parte, daca excludem site-urile de ecommerce si ne referim strict la un site de prezentare a serviciilor sau produselor, importanta descrierilor de categorii este mult mai mare, in special pentru ca cel ce acceseaza un astfel de site este intr-adevar interesat si cauta raspunsuri clare si rapide.

Cat de mult conteaza felul in care sunt scrise descrierile?

Pornind de la premisa ca oricum nu sunt citite de catre utilizatori, putem ajunge la inca o concluzie gresita: nu conteaza cum sunt scrise descrierile de categorie, conteaza doar sa existe. Din nou, lucrurile nu stau chiar asa.

Un brand care se respecta se va gandi ca, indiferent de locul in care se prezinta si de sansele ca prezentarea sa ajunga in fata unui client sau potential client, trebuie sa transmita un mesaj clar, corect si in acord cu personalitatea sa.

Cea mai mare greseala pe care o poti face? Pici in capcana continutului duplicat!

Ai un magazin online si nu observi cresterea rankingului? Ei bine, daca ai copiat descrierile produselor de pe siteul furnizorului, Google nu iti va permite sa progresezi si nu iti va afisa siteul in rezultatele cautarilor. Motivul? Acelasi continut se afla deja pe alt site, care exista de mai multa vreme in peisajul digital.

Printre cele mai importante aspecte de luat in calcul atunci cand vine vorba despre descrieri de categorii si produse este caracterul lor unic. Astfel, Google iti va percepe siteul in mod corect si, in plus, eviti penalizarile cauzate de continutul duplicat.

Dar daca mentionez sursa?

Desi mentionand sursa vei evita acuzatiile de plagiat, care tin de etica pe care vrei sa iti construiesti brandul, lucrurile nu functioneaza atat de simplu cu Google. Algoritmii din spatele motorului de cautare vor sa vada munca ta, pentru ca apoi sa le-o puna, la randul lor, la dispozitie utilizatorilor.

Cum se scriu descrierile optimizate SEO?

Din punct de vedere SEO, este necesar ca descrierile de categorii din site-ul tau sa fie redactate tinand cont de urmatoarele bune practici:

  • In spatele descrierilor trebuie sa stea un research pentru realizarea profilului de cuvinte cheie.
  • Cuvintele cheie trebuie introduse natural in text.
  • Descrierea nu trebuie „sufocata” cu keywords.
  • O descriere de categorie de produse pentru un site de ecommerce ar trebui sa aiba cel putin 250 de cuvinte, dar acest aspect se stabileste cu exactitate in urma unui research realizat de specialistul SEO. Pentru site-urile de prezentare, numarul creste la cel putin 500 de cuvinte.
  • Imparte textul in mai multe paragrafe si foloseste Headings in care sa incluzi cuvantul cheie principal.

Contacteaza-ne pentru o strategie eficienta de content marketing

Contentul unic, scris de catre un profesionist cu experienta, este una dintre cele mai bune investitii SEO pe care le poti face. Contacteaza-ne pentru o strategie personalizata, in functie de nevoile si specificul afacerii tale, iar noi te vom ajuta sa te faci remarcat in mediul digital!

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.