Google AI Overviews și optimizarea SEO: Strategii practice

6 iunie 2024
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2024/06/optimizare-ai-overviews.jpg

Google AI Overviews este un instrument care poate redefini SEO și crearea de conținut. Funcția nu este încă disponibilă în toate rezultatele căutărilor, însă Google a anunțat de curând că va fi extinsă, în câteva luni, pentru mai mulți utilizatori din diverse regiuni.

Este foarte posibil ca subiectul optimizare SEO, pe care îl știai până acum și despre care credeai, în sfârșit, că îl stăpânești, să se schimbe în multe aspecte importante odată cu introducerea acestei funcții. Așadar, am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta.

Google AI Overviews vs. Căutarea clasică

Integrarea AI avansată este un plus important care va schimba rezultatele căutărilor, prezentând cu prioritate fragmente generate de AI în care sunt informații din multiple surse, astfel încât răspunsul să fie cât mai complet. Totul se va reflecta într-o îmbunătățire a experienței utilizatorilor, care vor beneficia de rezultate mai precise. 

Un studiu a arătat că răspunsurile generate de AI în paginile cu rezultatele căutărilor pe Google nu prezintă niciun link din primele 10 rezultate organice ale căutării, în 93,8% din cazuri. Acest lucru poate afecta paginile online, pentru că oricât de bine optimizat ar fi conținutul lor, el ar putea să nu mai fie vizibil pentru utilizatori, prin generarea unui răspuns rapid de către AI. Mai exact, în loc să vadă link-ul către site-ul respectiv, utilizatorul va vedea direct răspunsul generat de inteligența artificială.

Impactul Google AI Overviews asupra SEO

În comparație cu rezultatele căutărilor tradiționale, în care este afișată o listă de linkuri, prin AI Overviews se afișează un fragment generat automat, care răspunde direct la întrebarea utilizatorului. Fragmentul respectiv este un răspuns complex, legat de context, în care pot fi integrate elemente precum tabele sau componente multimedia.

Prin această caracteristică importantă, AI Overviews schimbă punctul de interes în motoarele de căutare de la generarea de click-uri către anumite site-uri, la furnizarea informațiilor de care utilizatorii au nevoie direct în pagina cu rezultatele căutării.

Această abordare schimbă felul în care utilizatorii au fost obișnuiți să-și „culeagă” informațiile din Google. Dacă anterior ei erau nevoiți să acceseze mai multe linkuri din lista cu rezultate pentru a afla informațiile de care aveau nevoie, inteligența artificială îi ajută să obțină toate datele relevante printr-un singur răspuns afișat automat. Din acest motiv, nevoia de căutări și de click-uri multiple se reduce considerabil, iar utilizatorii au parte de o experiență îmbunătățită, care reduce timpul și efortul de căutare.

Fragmentele generate de inteligența artificială rezumă informații din diverse surse, în legătură cu căutarea utilizatorului. AI Overviews poate oferi și sugestii pentru a pune întrebări ulterioare pe baza interogării utilizatorului. Astfel, site-urile care se bazau pe traficul provenit din căutarea organică, ar putea să înregistreze scăderi.

În schimb, există și posibilitatea ca prezentarea ca sursă în AI Overviews să crească vizibilitatea și credibilitatea unui site. Din acest motiv, este esențial să concepi strategii de optimizare  SEO adaptate, în care conținutul să fie informativ, corect și demn de încredere, pentru a fi citat de inteligența artificială. 

Strategii de optimizare SEO pentru Google AI Overviews

Există câteva strategii de optimizare care pot duce la clasarea mai bună în SERP, prin AI Overviews.

Conținutul trebuie să fie relevant, documentat și de calitate

Acordă o atenție sporită conținutului, pentru că acesta trebuie să se alinieze cu intenția utilizatorului. După cum am specificat, inteligența artificială prioritizează conținutul care oferă răspunsuri clare, documentate și de încredere. Caută să oferi, prin conținutul tău, informații actualizate și corecte, utilizând surse credibile. Este importantă și forma conținutului, care trebuie să fie clară și ușor de parcurs, cu subtitluri, liste și imagini explicative.

Adaptarea strategiei SEO pe anumite cuvinte cheie

AI Overviews are o abordare nouă față de cum funcționa SEO până acum, mutând accentul de la optimizare SEO pentru cuvintele cheie la crearea unui conținut care răspunde cu adevărat la întrebări și oferă valoare. 

Pentru o strategie de optimizare SEO relevantă în acest caz, vei prioritiza cuvintele cheie long tail și interogările specifice, astfel încât să răspunzi intențiilor utilizatorului. Concentrează-te pe conținut informativ, precis și captivant, care poate fi rezumat de AI. La fel cum am procedat și în campaniile de optimizare SEO de până acum, noi plănuim să analizăm îndeaproape modul în care se comportă noua funcție Google! Prin analiza rezultatelor generate de inteligența artificială se pot identifica acele cuvinte cheie care trebuie prioritizate și informațiile pot fi structurate mai bine.

Utilizarea datelor structurate pentru a îmbunătăți vizibilitatea

Datele structurate au un rol foarte important în a ajuta Google să înțeleagă conținutul dintr-un site. Pentru a face acest lucru, utilizează Schema Markup pentru a comunica semnificația paginii tale, elementele sale și modul în care utilizatorii ar putea să o vadă. Vizează tipuri de conținut care beneficiază de rezultate: articole, evenimente, produse, deoarece acestea pot crește ratele de click, oferind utilizatorilor informații despre conținutul tău.

Optimizare pentru AI prin Content Mapping

Crearea unei hărți de conținut înseamnă să structurezi conținutul în mod logic și intuitiv, grupând ideile conexe în grupuri de subiecte mai mari. Concentrează-te pe intenția utilizatorului și acoperă subiectul principal și toate întrebările conexe. De exemplu, dacă scrii un articol despre sustenabilitate, acoperă subiecte precum: reducerea deșeurilor, eficiența energetică, alimentația bio și transportul ecologic.

Optimizare pentru Întrebări Frecvente

Google AI Overviews se concentrează pe răspunsurile concise și directe la întrebările utilizatorilor. O structură de tip Întrebări Frecvente (FAQ) este ideală pentru a fi preluată de AI. În acest sens, creează secțiuni FAQ în care să abordezi întrebări comune din nișa ta și asigură-te că răspunsurile sunt precise și direct la subiect. 

AI si lumea digitală evoluează continuu, astfel că este esențial să fii la curent cu noile actualizări și tendințe Google, pentru a crea strategii de optimizare care funcționează cu adevărat și a oferi un content de calitate și relevant. Dacă ai nevoie de ajutor pentru o strategie SEO aliniată noilor standarde, hai să stăm de vorbă!

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine