Câte tipuri de marketing sunt?

7 martie 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/03/Cate-tipuri-de-marketing-sunt.jpg

Strategia de marketing cumulează acțiunile pe care o companie le întreprinde pentru a atrage un anumit public către serviciile oferite cu scopul final de a genera interacțiune și vânzare, folosindu-se de instrumente și tactici de marketing adaptate stilului și personalitățîi brandului.

Odată ce te gândeșți la marketing, cuvântul cheie prin care se definește această industrie este proces, pentru că implică cercetare, strategie, atragere de clienți și distribuirea eficientă a produselor sau serviciilor brandului pe canalele offline și online potrivite în vederea generării vânzărilor. Astfel spus, o continuă muncă de a găși ce este mai potrivit pentru un brand.

În marketing,studiul comportamentelor de piață, de consum și management comercial al companiilor în scopul de a atrage și loializa deopotrivă consumatorii, prin satisfacerea nevoilor și dorințelor acestora este unul dintre cele mai importante aspecte, de la care, de altfel, pornește și o strategie eficientă de marketing pentru bussines-ul tău.

Așadar, indiferent de structura pe care o are afacerea ta, este important să înțelegi că dezvoltând o strategie de marketing și comunicare poți atinge publicul țintă corect, la momentul potrivit și vei putea genera interes pentru brand și vânzări. De asemenea, prin cercetare și monitorizarea pieței, vei avea o privire de ansamblu asupra competitorilor brandului tău.

De asemenea, pentru a există o legătură între ceea ce promite și livrează produsul sau serviciul tău și realitățile sociale și economice, în marketing trebuie să analizezi și să actualizezi neîncetat tacticile și canalele de promovare. Pentru că noutățile din industrie și modul în care se schimbă dorințele și comportamentul consumatorilor trebuie constant actualizate și captate prin tactici de marketing care țîn pasul și țîn cont cu prezentul.

Cu o strategie de marketing eficientă, fiecare brand cunoaște nenumărate moduri de a-și face cunoscute serviciile. Această, trebuie să fie construită în baza următorilor indicatori:

  • Notorietatea brandului

Odată ce consumatorii află despre brandul tău și valorile sale, aceștia se pot familiariza cu produsele sau serviciile pe care doreșți să le promovezi și să le vinzi. În plus, printr-o strategie de creștere a brandului sănătoasă poți genera recenzii pozitive și îți poți crește valoarea brandului direct prin aprecierile clienților.

  • Generarea traficului

Un site bine pus la punct, fluid, intuitiv și cu informațîi actualizate reprezintă un punct de plecare corect pentru a atrage potențiali clienți. Că prim pas, o strategie de SEO marketing eficientă te poate ajută să construieșți, de la început, o imagine online corectă și să atragi cliențîi de care ai nevoie.

  • Creșterea veniturilor

Miza oricărei afacere este de a-și spori vânzările, iar cu ajutorul unor strategii de marketing care implică optimizarea site-ului, campanii de e-mail marketing, A/B testing prin campanii de PPC marketing, poți atrage rapid clienți și poți genera vânzările dorite.

  • Construiește un brand de încredere

Un brand de încredere înseamnă loializarea consumatorilor și achizițîi repetate. Odată ce te poziționezi că un brand de încredere, consumatorii te vor recomandă prin recenzii, una dintre cele mai eficiente tipuri de a câștigă noi potențiali consumatori.

  • Urmărirea statisticilor

Statisticile sunt foarte importante pentru construirea unei strategii puternice de marketing. Odată ce îi analizezi, nu doar că te ajută să urmăreșți îndeaproape dacă toate obiectivele s-au îndeplinit. Poți să urmăreșți ce poate fi adaptat sau ajustat, astfel încât campaniile să fie optimizate continuu.

Care sunt principalele metode de a face marketing inteligent și de a atrage cliențîi potriviți?

Ce este marketingul SEO?

Atunci când îți doreșți să fii în primele căutări din GOOGLE, trebuie să lucrezi în așa fel încât să apari în topul preferințelor utilizatorilor. SEO (Search Engine Optimization) te poate ajută, pentru că îți plasează brandul pe primul loc atunci când un utilizator (pe care îl interesează produsul sau serviciul pe care îl comercializezi) în primele rezultate. SEO face parte din mixul de marketing și presupune familiarizarea cu factorii de clasare în motoarele de căutare și crearea de conținut pe care acestea să-l indexeze.

SEO înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare. Altfel spus, este procesul de îmbunătățire a site-ului pentru a-i crește vizibilitatea atunci când cineva dorește să caute produse asemănătoare celor pe care le comercializezi, în motoarele de căutate. Cu cât site-ul are o vizibilitate mai bună în motoarele de căutare, cu atât ai șansă de a crește șansele de a atrage noi consumatori și, implicit, vânzări.

SEO este o parte fundamentală a marketingului digital pentru că oamenii efectuează foarte multe căutări în motoarele de căutare, intenția fiind de a găși informațîi pentru nevoile pe care le au. Această parte de căutare în online a produselor, este o principala sursă de trafic digital, venind în completarea strategiilor de marketing. Așadar, o poziționare cât mai fruntașă a brandului și produselor, se traduce într-o posibilă vânzare.

Tot în această ecuația putem vorbi și despre marketingul prin conținut, o abordare strategică de marketing axată pe crearea și valorificarea conținutului valoros, relevant și consecvent pentru a atrage o audiență clar definită.

Astfel, atunci când este făcut corect, indiferent de formă de promovare (social media, blog, newsletter, e-mail marketing), content marketing validează încrederea în brandul tău și poate stimula vânzarea de produse sau servicii.

Ce este marketingul afiliat?

Când ai o activitate în domeniul comerțului electronic, poți să profiți la maximum de ea prin garantarea unui venit în plus. Aici intervine afilierea. Practic, prin marketingul afiliat ai posibilitatea de a-ți crește activitatea pe care o ai deja, dar și să oferi mai multă valoare clienților tăi. Promovezi un produs sau serviciu, iar tu, că partener afiliat, eșți recompensat cu un comision pentru furnizarea serviciilor comerciantului.

Rezultatele din promovare înseamnă vânzări, adică promovarea serviciilor (prin blog, social media sau reclame plătite) comerciantului, în așa fel încât un consumator să ajungă să cumpere acel serviciu / produs.

Ce este email marketing?

Una dintre cele mai eficiente și populare instrumente de marketing pentru un brand care vrea să ajungă la cât mai mulți potențiali consumatori, este email marketing. Mai simplu spus, reprezintă promovarea produselor și serviciilor, dar și loializarea consumatorilor. Prin email marketing, un brand îi poate face conștienți pe consumatori de serviciile pe care le oferă, dar și reducerile practicate într-o perioada date pe un produs sau pe categorii de produse, atât pentru cliențîi care nu au făcut achizițîi, cât și pentru cliențîi loiali brandului.

Campaniile plătite de marketing – PPC marketing

PPC – pay-per-click, poate fi o metodă excelență de a ajunge la noi consumatori, fiind o metodă de promovare în timp real, bazată pe plata per click a intenției de achiziție a consumatorilor aflăți în mediul online. Avantajul unei strategii de PPC marketing este acela că poate realiza o targetare amplă și poate aduce insight-uri valoroase companiei la doar câteva zile după lansarea campaniei.

În plus, oferă control absolut asupra bugetului investit și permite actualizarea constanța a reclamelor și a mijloacelor de afișare a acestora în conformitate cu rezultatele anterior înregistrate. Cele mai uzitate campanii de PPC marketing sunt cele promoționale și cele de brand awareness.

Acestea sunt eficiente atât pentru brandurile noi care caută să penetreze piață, cât și pentru brandurile mature, iar, în general, specialiștii în strategii de PPC marketing vor propune campanii combinate cu cele două obiective: generare de leaduri și vânzări și creștere notorietate brand.

În esență, PPC marketing este o metodă de a atrage clienți noi  online și de a genera vânzări într-o perioada mai scurtă de timp, față de alte metode de achiziție de clienți.

PPC marketing acoperă o serie de canale online de promovare, cele mai comune dintre acestea fiind Google ads și Facebook ads, care, la rândul lor, se ramifică în alte tipuri de formate de anunțuri sau metode de distribuire a mesajelor online:

  • Caută reclame (campanii de Google Search)
  • Anunțuri pentru cumpărături
  • Reclame display (poziționare bannere în diferite formate, pe diferite site-uri conform obiceiurilor de navigare ale publicului țintă)
  • Reclame video (Youtube)
  • Reclame Gmail
  • Diferite formate de reclame pentru Facebook (newsfeed, box, messenger, video etc.)

Managementul strategiei de marketing – ce este și cum ajută brandurile

Managementul  strategiei de marketing a unei companii reprezintă un proces complex și continuu al tuturor acțiunilor și tacticilor de marketing practicate sau care urmează a fi implementate conform unor obiective care deservesc obiectivelor de business ale companiei și implementarea acesteia pentru a obține profitabilitate maximă prin satisfacerea cerințelor consumatorilor, dar și în vederea poziționării corecte a brandului pe piață și creșterea notorietățîi acestuia.

Managementul de marketing este orientat către consumatorul final. Că atare, un rol important îl reprezintă research-ul în piață și colectarea constanța a feedback-ului clienților cu privire la produsele sau serviciile care le satisfac cel mai mult nevoile, dar și a celor care nu răspund nevoilor și așteptărilor acestora, astfel încât, bazându-se pe nevoile pieței să poată fi creată o strategie de marketing eficientă.

Astfel, dacă îți doreșți că brandul tău să aibă o strategie de marketing eficientă care să te ajute să optimizezi bugetul investit și să obțîi rezultate durabile, poți apela cu încredere la specialiștii noștri cu peste 10 ani experiență în marketing.

 

    Contactează-ne

    Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

      suntem aici pentru tine