Optimizare SEO: Importanța descrierilor de categorie din site

31 octombrie 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/10/servicii-SEO.jpg

În ciuda update-urilor cu care Google vine periodic, determinându-i pe cei care oferă servicii SEO să își adapteze strategiile, astfel încât să obțină în continuare rezultate, există un lucru care nu se va schimbă niciodată: importantă pe care o are conținutul de pe un site, a cărui relevanță este vitală pentru SEO.

Unul dintre aspectele mai puțin menționate, dar care este extrem de important pentru optimizarea unui site, este cel referitor la descrierile paginilor de categorii și subcategorii din site, alături de descrierile produselor sau serviciilor oferite. La NOA Digital ne concentrăm atenția pe absolut toate detaliile atunci când dezvoltăm strategia de optimizare a unui site, iar contentul eficient din punct de vedere SEO este una dintre prioritățile noastre. Află din informațiile următoare de ce nu ar trebui să ignori acest aspect, care sunt greșelile de evitat, precum și beneficiile pe care ți le poate aduce contentul de calitate!

De ce ai nevoie de optimizare SEO pentru contentul din site-ul tău?

Pe lângă scopul evident pe care îl au descrierile de categorii și produse sau servicii din site, acela de a le prezența potențialilor clienți principalele caracteristici și de a vinde, textele respective servesc și unui alt scop, extrem de important. O descriere SEO are un potențial imens de a atrage trafic organic, aducând pe site-ul tău utilizatori care se află într-un punct cheie al customer journey, fiind deciși să cumpere un anumit produs sau să apeleze la serviciile pe care le oferi.

Pentru că utilizatorul respectiv să acceseze pagină de categorie sau de produs/ serviciu, este necesar că Google să o afișeze printre primele rezultate ale căutării. Iar dacă descrierile din site-ul tău au fost scrise corect din punct de vedere SEO, există toate șansele că acest lucru să se întâmple!

Citește cineva descrierea unei categorii de produse sau servicii?

Există o reticență în ceea ce privește redactarea de texte pentru categoriile și subcategoriile de produse sau servicii dintr-un site, iar motivul acestei reticențe este concepția greșită conform căreia efortul din spatele acestei acțiuni nu merită, deoarece utilizatorii nu citesc textul. Este adevărat, un posibil client va citi mai degrabă descrierea produsului sau a serviciului, ignorând textul din pagină de categorie. Dar o strategie SEO eficientă privește dincolo de această percepție, luând în considerare ceea ce își dorește Google să vadă.

Din punct de vedere SEO, atât descrierile de categorii, cât și cele de produse/ servicii sunt importante, iar un site optimizat foarte bine, va pune accent pe ambele. Însă, pentru Google, cele mai importante sunt descrierile de categorii. Aceste descrieri furnizează cele mai multe detalii despre produsele din pagină respectivă, ajutând foarte mult și într-o campanie SEO de link-building.

Pe de altă parte, dacă excludem site-urile de e-commerce și ne referim strict la un site de prezentare a serviciilor sau produselor, importantă descrierilor de categorii este mult mai mare, în special pentru că cel ce accesează un astfel de site este într-adevăr interesat și caută răspunsuri clare și rapide.

Cât de mult contează felul în care sunt scrise descrierile?

Pornind de la premisa că oricum nu sunt citite de către utilizatori, putem ajunge la încă o concluzie greșită: nu contează cum sunt scrise descrierile de categorie, contează doar să existe. Din nou, lucrurile nu stau chiar așa.

Un brand care se respectă se va gândi că, indiferent de locul în care se prezintă și de șansele că prezentarea să ajungă în față unui client sau potențial client, trebuie să transmită un mesaj clar, corect și în acord cu personalitatea să.

Cea mai mare greșeală pe care o poți face? Pici în capcana conținutului duplicat!

Ai un magazin online și nu observi creșterea ranking-ului? Ei bine, dacă ai copiat descrierile produselor de pe site-ul furnizorului, Google nu îți va permite să progresezi și nu îți va afișa siteul în rezultatele căutărilor. Motivul? Același conținut se află deja pe alt site, care există de mai multă vreme în peisajul digital.

Printre cele mai importante aspecte de luat în calcul atunci când vine vorba despre descrieri de categorii și produse este caracterul lor unic. Astfel, Google îți va percepe site-ul în mod corect și, în plus, eviți penalizările cauzate de conținutul duplicat.

Dar dacă menționez sursa?

Deși menționând sursă vei evita acuzațiile de plagiat, care țin de etică pe care vrei să îți construiești brandul, lucrurile nu funcționează atât de simplu cu Google. Algoritmii din spatele motorului de căutare vor să vadă muncă ta, pentru că apoi să le-o pună, la rândul lor, la dispoziție utilizatorilor.

Cum se scriu descrierile optimizate SEO?

Din punct de vedere SEO, este necesar că descrierile de categorii din site-ul tău să fie redactate ținând cont de următoarele bune practici:

  • În spatele descrierilor trebuie să stea un research pentru realizarea profilului de cuvinte cheie.
  • Cuvintele cheie trebuie introduse natural în text.
  • Descrierea nu trebuie „sufocată” cu keywords.
  • O descriere de categorie de produse pentru un site de ecommerce ar trebui să aibă cel puțin 250 de cuvinte, dar acest aspect se stabilește cu exactitate în urmă unui research realizat de specialistul SEO. Pentru site-urile de prezentare, numărul crește la cel puțin 500 de cuvinte.
  • Împarte textul în mai multe paragrafe și folosește Headings în care să incluzi cuvântul cheie principal.

Contentul unic, scris de către un profesionist cu experiență, este una dintre cele mai bune investitii SEO pe care le poți face.

Contactează-ne pentru o strategie personalizată, în funcție de nevoile și specificul afacerii tale, iar noi te vom ajută să te faci remarcat în mediul digital!

 

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine