Unul dintre cele mai mari beneficii ale lumii digitale este că îți oferă șansa să îți faci afacerea vizibilă, chiar și atunci când este la început de drum, sau activează într-un domeniu nișat sau destul de restrictiv. Ce trebuie să știi este că pentru a aborda canalele de comunicare potrivite vei avea nevoie de expertiză unor specialiști în digital marketing, chiar dacă oportunitățile de promovare pare că sunt la îndemână.
Strategia pe care o dezvolți, fie că vorbim despre brand awareness sau digital sales, trebuie să aibă la baza obiectivele pe care vrei să le atingi, și în funcție de acestea să fie gândite și structurate acțiunile de marketing optime pentru îndeplinirea lor. Odată ce știi ce vrei să obții, atunci campania ta de promovare online a prins contur și poate fi lansată către potențialii clienți din mediul online.
Din momentul acesta, este timpul să treci la acțiune. Iar dacă unul dintre obiectivele de business este de a deveni rapid vizibil în online și de a genera vânzări într-o perioadā scurtă de timp, un mod bun de a te remarca în mediul online este prin campanii de PPC marketing. În funcție de targetul pe care vrei să îl atingi și de bugetul pe care îl aloci acestui canal de digital marketing, campaniile de PPC (pay-per-click) pot fi implementate pe diverse platforme online, de la Google Ads, Facebook Ads, Youtube Ads, LinkedIN ads pentru companiile care se adresează segmentului de produse și servicii B2B, sau alte canale specifice de promovare online.
Până atunci, însă, trebuie să cunoști adevăratele beneficii ale marketingului prin PPC. Le prezentăm mai joi, alături de alte recomandări.
Pay Per Click – avantaje pentru afacerea ta
Cu siguranță, ai auzit de beneficiile oferite de PPC marketing în comunicarea digitală. Bineînțeles, ți-ai dori să le ai și pentru afacerea ta, fiindcă aici este interesul tău. Așadar, dacă ți-ai propus să investești în campanii de pay per click marketing, cu strategia potrivită și bugetul corespunzător, marketingul prin PPC vine cu următorele avantaje:
- Targetezi exact consumatorii pe care îi dorești
Prin acțiunile de PPC te poți adresa unui public foarte bine definit, în funcție de caracteristici demografice, interese și afinități. Astfel, la setarea campaniilor, după o profilare exactă a avatarului tău de client, putem construi o persoană sau mai multe persoane ideale către care ai vrea să comunici produsele și serviciile tale. Pentru a face asta, există numeroase filtre precum țară și orașele în care locuiesc aceștia, vârstă, interesele și alte atribute specifice sau mai generale care îi definesc în raport cu interesul pe care l-ar putea prezența pentru oferta ta de produse.
În plus, dacă activezi în domeniul B2B și îți dorești să dezvolți portofoliul de clienți, cea mai bună soluție este, bineînțeles, marketingul prin PPC. Printr-o targetare corectă și canalul de comunicare potrivit, șansele de a te afișa exclusiv în față audienței tale cresc exponențial, iar riscul de a te afișa end consumerilor scade considerabil.
- Poți să urmărești campaniile în timp real
Ai lansat o campanie în care ai investit bani și speranțe și ți-ai dat seama pe parcurs că audiență este una prea mare și vrei să te adresezi unui public mai mic, sau că orașele pe care le-ai targetat inițial nu sunt cele adecvate etc. Pentru a optimiza campaniile de PPC marketing, poți face schimbări în funcție de performanțele campaniei, pentru că ai acces în timp real la rezultatele acesteia. Nu uită, totuși, că în primele 7-10 zile campania se află într-un proces de învățare și de acumulare de informații și abia ulterior este recomandat să intervii asupra acesteia.Cu PPC ai o imagine clară asupra conversiilor, valorii comenzilor și potențialilor consumatori și poți optimiza reclamele în funcție de insight-urile primite.
- Ai oportunitatea să transformi click-urile în conversii după câteva zile
Un adevărat beneficiu pe care îl aduce marketingul pay-per-click, este că la doar câteva zile de la setarea campaniei, poți vedea rezultate, în comparație cu alte canale de promovare online, care au nevoie de o perioada mai lungă pentru a genera rezultate vizibile. Dacă alegi să te afișezi prin Google Ads, LinkedIN ads, Facebook Ads sau Youtube ads ai posibilitatea să gestionezi cu exactitate unde vor apărea anunțurile tale, când se vor afișa către potențialii cumpărători și cum vor fi prezentate acestora, fie că vorbim de mesaje text sau bannere.
Pay Per Click – recomandări de care să ții cont
Ești conștient de beneficii, iar acum aștepți să ai cât mai multe conversii, trafic sau noi urmăritori. Dar, așa cum probabil îți imaginezi, că să obții rezultatele pe care ți le dorești la timpul potrivit și care să îți aducă profit, iată câteva recomandări de care să ții cont:
- Alege întotdeauna un specialist pentru campaniile de PPC
Dacă vrei să investești în afacerea ta, alege întotdeauna profesioniștii care fie activează în domeniul afacerii tale, fie au o experiență dobândită de-a lungul timpului în derularea campaniilor de PPC. Astfel, te asiguri că fiecare partener înțelege responsabilitățile pe care are, își asumă obiectivele și performează optim pentru a le atinge.
- Focalizează-te pe nevoile afacerii tale
Este normal să îți dorești să te cunoască mai multă lume, însă nu uită că odată ce ți-ai format o audiență, este important să ai grijă de ea. S-ar putea să nu te mulțumească rezultatele la început, tocmai pentru că ți-ai dorit să targetezi mai multe audiențe. Rămâi într-o singură direcție și vezi ce îi face bine afacerii tale, că rezultatele să fie imediate, prin cuvinte cheie specifice și conținut relevant.
- Investește în retargeting
Imaginează-ți că un posibil consumator îți vede anunțul de promovare prin Google Ads, dar nu face o acțiune imediată, ci mai are nevoie de o analiză în detaliu, de îndată ce intră pe site-ul tău. Printr-o campanie de retargeting, îl ajuți pe consumator să știe întotdeauna despre ține și să îți alegea serviciile, de îndată ce este informat.
- Testează
Că în viață de zi cu zi, și în campaniile de PPC te încurajăm să testezi. A testa audiența sau mesaje nu înseamnă că irosești banii, înseamnă că îți cunoști cât mai bine audiența, sau că îți validezi avatarul de client. De aceea, campaniile de A/B testing trebuie văzute ca o oportunitate de învățare pentru companie.
Îți dorești să ai rezultate sigure și imediate printr-o campanie de PPC? Apelează la serviciile NOA Digital, iar specialiștii noștri te vor ajută să îți construiești identitatea digitală a brandului tău și să îți atingi obiectivele de business în mod realist și sănătos.