Social Media: Cum îți găsești publicul țintă?

8 martie 2024
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2024/03/Copie-a-seo-noa-digital-1.png

O strategie eficientă de marketing online nu poate exclude folosirea social media ca instrument de comunicare cu publicul țintă. Platformele de interacțiune socială sunt mijloace prin care companiile și brandurile își pot promova produsele și serviciile, pot distribui conținut relevant, își pot consolida imaginea și încrederea clienților, comunicând direct cu aceștia. 

Te-ai întrebat adesea care este succesul unor postări asemănătoare cu ale tale, dar care au sute, uneori mii de urmăritori, comentarii și distribuiri?

Imaginează-ți că mergi pe un stadion, în timpul unui meci important și rulezi o reclamă la saltele sau la farduri de pleoape. Altul va fi impactul dacă promovezi produse de îngrijire pentru bărbați sau bere. Este exact la fel și în online: trebuie să știi cui te adresezi. Când apelezi la serviciile social media ale unei agenții de marketing digital, investești practic și în metode eficiente de identificare a publicului țintă al companiei tale și în maniera potrivită de adresare către acesta.

De ce este atât de important să îți găsești publicul țintă pe social media?

Social media, pe lângă oportunitățile pe care le oferă ca suport pentru publicitate, asigură creșterea organică a vizibilității companiilor și brandurilor. Comunicarea bine direcționată, către persoanele relevante pentru produsele și serviciile unei companii, are posibilitatea de a atrage constant reacții, urmăritori și de a mobiliza comportamentul de cumpărare.

Publicul în online, mai ales pe social media, este foarte volatil și rareori caută în mod expres informații sau anumite postări. Platformele sociale se bazează pe algoritmi de vizibilitate alcătuiți după comportamentele anterioare ale utilizatorilor, adică după interese, după categorii demografice, după ocupații și venituri, după ce au vizionat sau urmărit în istoricul recent, după activitate și reacții în aplicații. Și livrează mesaje în consecință, în newsfeed sau ca postări sponsorizate.

public tinta

Când ai o afacere, modul în care comunici pe Facebook, pe Instagram, pe Tik Tok sau pe LinkedIn este diferit față de comunicarea unui simplu utilizator al acestor platforme. Te adaptezi stilului și formei, însă de modul în care este conceput mesajul și de alegerea corectă a receptorilor lui, adică a publicului țintă, depinde atingerea obiectivelor de social media marketing pe care ți le-ai fixat. 

Cunoașterea publicului țintă, cheia succesului în social media marketing

Atunci când îți identifici publicul țintă, este vorba în general despre studii și statistici, dar și despre utilizarea unor aplicații care îți arată interesele, vârsta, timpul petrecut în online, intervalele de timp în care este mai activ și tipul de social media utilizat cu precădere. 

În primul rând, se presupune că știi cui te adresezi atunci când ai o afacere, care sunt potențialii clienți. În online însă, ei pot avea un comportament specific, pe care tu sau agenția de marketing digital la care apelezi trebuie să îl identificați. 

Ce înseamnă în termeni de social media că potențialul tău consumator este femeie, are peste 40 de ani, are un job full time, studii superioare și este mamă? Aceste trăsături reprezintă punctul de plecare pentru alcătuirea profilului de utilizator în social media și îi imprimă un anumit comportament pe rețelele sociale. Conform statisticilor, este foarte probabil să utilizeze în principal Facebook cu o anumită frecvență și în anumite intervale și să aibă câteva preocupări generale comune cu ale altor persoane cu trăsături demografice comune. Însă nu este suficient pentru o campanie de social media marketing. Și atunci se folosesc alte instrumente, corelate între ele, și legate strâns de statisticile tale de vânzări fizice sau online, de campaniile tale de newsletter sau de alte aspecte ale comunicării directe sau mediate tehnologic.

marketing digital

Ocupația și domeniul în care activează pot determina persoanele din aceeași categorie demografică să exploreze și alte platforme, ele însele în căutare de modalități de promovare eficientă a propriilor afaceri și le imprimă o prezență activă pe Instagram, pe LinkedIn sau chiar pe TikTok.

Pentru a identifica publicul țintă al unei companii, se utilizează instrumente precum Google Analytics, Google Trends, Facebook Audience Insights, Page Insights, Instagram Insights, SocialRank, Linkedin Analytics, Semrush, Audiense sau Campaign Monitor.

Câteva aspecte de bază în identificarea publicului țintă

Fiecare companie își poate analiza publicul țintă pe social media utilizând instrumentele de analiză din aplicație. Poți afla multe detalii despre audiența ta urmărind cifrele din social media și monitorizând campaniile desfășurate sau prezente. Știind cui te adresezi, poți stabili maniera potrivită de adresare și îți poți formula mesajele astfel încât să își producă efectele persuasive dorite sau să declanșeze reacții. Analizele permit reevaluarea audienței pentru campaniile plătite ulterioare și introducerea acelor categorii de public relevante pentru afacerea ta.

În general, în identificarea corectă a publicului țintă, trebuie să ții cont de următoarele aspecte:

  • profilul consumatorului, alcătuit din date statistice, date despre vânzări, instrumentele de analiză din social media;
  • timpul petrecut pe rețelele sociale și intervalele de timp în care este mai activ;
  • publicul competitorilor tăi, aici intrând postările lor de succes, unde postează, cine sunt cei care au reacții, ce hashtag-uri folosesc competitorii etc.;
  • research în grupurile de Facebook, de unde poți afla despre interese, trenduri în social media, tipuri de postări de succes și alte aspecte;
  • comunicarea directă cu clienții ori de câte ori se ivește prilejul și sondarea preferințelor prin intermediul campaniilor de email-uri.

Identificarea publicului țintă pe social media pentru afacerea ta implică un research complex, care utilizează instrumente digitale integrate, corelate cu profilul cumpărătorului bunurilor sau serviciilor tale, cu statistici, sondaje și analiza prezenței pe rețelele sociale a cumpărătorilor. De alegerea corectă a audienței pentru postările în social media depinde succesul comunicării pe rețelele sociale, reacțiile, comentariile, numărul de urmăritori și, în cele din urmă, atragerea de noi clienți în afacerea ta și stimularea comportamentului de cumpărare al consumatorilor fideli.

Ai nevoie de ajutor pentru a ajunge la publicul tău țintă? Contează pe noi! Contactează-ne și hai să stăm de vorbă.

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine