Viitorul SEO: Cum va influența inteligența artificială rezultatele din Google?

18 mai 2023
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2023/05/iStock-1486721709.jpg

Într-o lume digitală în continua evoluție, nu trebuie să ne surprindă faptul că inteligența artificială (AI) va domina viitorul în ceea ce privește optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), redefinind experiența utilizatorilor. Această schimbare va influența, fără îndoială, strategiile SEO, transformându-le în abordări mai dinamice, axate pe crearea unei experiențe semnificative pentru utilizatori.

Cum sună viitorul pentru SEO?

În viitor, SEO va fi și mai strâns legat de AI, care va îmbunătăți tot ceea ce înseamnă Google Search și va revoluționa modul în care oamenii interacționează cu informația. Poți afla mai multe despre generative AI și Search Generative Experience (SGE) din cele mai recente informații de la Google pe acest subiect.

Printre altele, în documentul publicat, Google subliniază faptul că informațiile oferite de site-uri trebuie să fie relevante, de încredere și să aibă o calitate ridicată. În caz contrar, motorul de căutare nu le va mai afișa.

Ce înțelegem de aici? Văzut ca o punte între tehnologie și marketing, SEO nu mai este doar despre cuvinte cheie și backlink-uri. Este despre crearea unei experiențe semnificative pentru utilizatori, prin furnizarea de conținut care aduce valoare, aspecte de care noi ținem cont de foarte multă vreme în campaniile SEO desfășurate pentru partenerii NOA Digital.

inteligenta artificiala

Ce trebuie să NU faci, pentru a ține pasul cu schimbările Google?

Dacă scrii content folosind AI sau colaborezi cu o agenție de marketing care urmează astfel de practici, este timpul să te oprești!

Nu trebuie să confundăm puterea de necontestat a AI-ului în Search Generative Experience cu capacitatea limitată (spre foarte limitată) pe care o au AI-urile când vine vorba despre redactarea articolelor de blog sau link building care conțin informații corecte și relevante 100%.

Un AI scrie conținut extrem de generalist și există șanse mari să ofere o interpretare greșită a informațiilor, pe când un content writer bun se bazează pe research, filtrează informația și scrie content UNIC, RELEVANT și CORECT, pe care îl optimizează, ținând cont de bunele practici SEO.

Vești proaste pentru cei care afirmau cu tărie, nu demult, faptul că Chat GPT va înlocui specialiștii SEO și content writerii. Iată un exemplu care vorbește de la sine. L-am întrebat pe Chat GPT Ce înseamnă Search Generative Experience. Răspunsul său, redat integral:

Până în momentul cunoștințelor mele, adică septembrie 2021, Google nu a introdus un sistem sau o funcție numită „Search Generative Experience” (SGE). Este posibil ca acesta să fie un concept sau o funcționalitate nouă lansată după această dată.

În general, înțelesul termenilor poate fi dedus din componentele lor. „Search” se referă în mod obișnuit la procesul de căutare pe internet, în special folosind un motor de căutare precum Google. „Generative” sugerează că sistemul sau experiența este capabil să creeze sau să producă ceva – în acest caz, probabil rezultate de căutare. „Experience” indică interacțiunea dintre utilizator și sistem.

Fără mai multe detalii sau context, ar fi dificil să ofer o definiție mai precisă sau mai detaliată a „Search Generative Experience”. Te îndemn să cauți mai multe informații actualizate pentru a afla mai multe despre acest concept.

search generative experience

Este mai mult decât evident faptul că Chat GPT nu a identificat cele mai noi și relevante informații despre Search Generative Experience, care este o funcționalitate în curs de testare, disponibilă prin Search Labs unui număr limitat de utilizatori, conform Google:

By making SGE first available through Search Labs, we’re giving people the opportunity to interact with this new technology while also being transparent that this is still in an experimental phase. (Sursa: Google, A new way to search with generative AI. An overview of SGE).

În plus, după ce ne-a oferit câteva informații generale bazate pe interpretarea proprie, chiar Chat GPT ne-a îndrumat să căutăm mai multe detalii actualizate pe acest subiect:

Te îndemn să cauți mai multe informații actualizate pentru a afla mai multe despre acest concept.

Chat GPT nu are acces la surse externe în timp real, cum ar fi site-uri sau documente PDF, și nici nu poate deschide linkuri sau extensii de browser, motiv pentru care nu a avut capacitatea de a ne oferi cele mai noi și relevante informații cu privire la Search Generative Experience.

Marketingul digital, inclusiv SEO, este un domeniu în continuă schimbare, care ne provoacă să schimbăm unghiul de abordare și să venim în permanență cu noi soluții, indiferent dacă este vorba despre o schimbare de algoritm sau de ceva care schimbă complet perspectiva, așa cum se anunță a fi SGE. Noi nu privim aceste schimbări ca pe niște piedici, ci ca pe oportunități de dezvoltare, atât pentru NOA, cât și pentru clienții noștri.

Dacă vrei să fii cu un pas înainte și să îți pregătești site-ul pentru viitor, prin strategii SEO în care se pune accent pe contentul de calitate, știi unde ne găsești!

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine