Brand awareness prin Social Media

august 23, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/08/iStock-812948018-1280x780.jpg

Campania de brand awareness prin social media intr-un business este extrem de importanta daca vrei sa atragi clienti si vanzari. Multe companii considera ca doar prin expunerea produselor brandul capata valoare si recomandari, dar pentru ca oamenii sa afle despre companie si produsele comercializate, acesta trebuie sa fie prezent acolo unde sunt si clientii. Deoarece internetul reprezinta un canal de comunicare foarte bun, brandurile care au ales sa fie vizibile in mediul digital se bucura de interactiune cu viitorii consumatori deoarece sunt auzite si vazute de catre acestia. In aceste circumstante, prezenta in social media este gratuita si rapid de construit.
Insa, asemenea oricarei alte strategii de comunicare digitala, si strategia de social media a brandului trebuie construita cu atentie deoarece pe de o parte trebuie pastrat tonul vocii companiei iar pe de alta parte, valorile brandului sunt transmise in scris si vizual.

Social media pentru companiile B2B

Conform statusbrew, 90 de milioane de companii mici folosesc platforme precum Facebook, Grupuri si Messenger pentru a comunica direct cu utilizatorii care corespund avatarului de client, iar 89% dintre specialistii in marketing digital B2B folosesc platforme de social media pentru a distribui in mod organic continut despre brand, dupa cum mentioneaza contentmarketinginstitute.com
Printre retelele preferate in comunicarea online de catre brandurile cu profil business to business se remarca Facebook si LinkedIN.
Succesul comunicarii in social media consta in faptul ca retelele sociale sunt o platforma excelenta pentru branduri pentru a mentine relatiile cu clientii, avand in acelasi timp oportunitatea de a fi gasite de clienti potentiali in baza unor afinitati pe care acestia le au fata de branduri similare sau nevoi care pot fi rezolvate de catre produsele sau serviciile tale.
De fapt, se intampla adesea ca persoane noi sa afle despre un brand pentru ca a fost mentionat, a primit o recomandare etc. de catre un prieten din reteaua sociala pe care o frecventeaza.

Cum ajuta social media management la cresterea brandului online

Cu ajutorul social media, asa cum deja am mentionat, brandul poate atrage public in mediul online, devine vizibil si urmarit de catre utilizatorii unei anumite retele sociale comunicand autentic si constant cu acestia. Chiar daca la inceput numarul fanilor va fi mic si va necesita cresterea bazei de urmaritori, acest lucru nu trebuie sa descurajeze o companie de la a fi prezenta in social media, ba dimpotriva trebuie gasite solutiile optime in strategia de social media care sa aduca clientii cat mai aproape de brand.
Iata cateva modalitati prin care retelele sociale pot deveni un prieten de nadejde pentru awareness-ul unui brand in mediul digital:

Continutul din postari

Promovand valorile companiei, noutatile, echipa, inovatiile si produsele comercializate, brandul va deschide poarta de comunicare si de cunoastere catre potentialii clienti.
In plus, social media reprezinta un mediu rapid, in timp real, care poate disemina informatii despre campanii promotionale pe care le desfasori, produse noi care au intrat in portofoliu etc., fapt care poate atrage clienti noi.
De asemenea, tot in social media poti distribui continut valoros din sectiunea de blog, videoclipuri ale brandului si alte materiale ce pot fi distribuite cu usurinta de utilizatorii de retele sociale catre comunitatile lor inchis de prieteni.

Interactiune cu fanii

Social Media sunt canale dinamice, cu raspuns imediat, de aceea fac extrem de facilaa interactiunea dintre branduri si consumatori. Ca atare, compania poate seta ca tactici in strategia de social media management sa interactioneze cu clientii in fiecare etapa a calatoriei lor cu brandul, indiferent daca acestia sunt clienti potentiali, clienti actuali sau clienti vechi pe care incerci sa ii aduci inapoi. Poate reprezenta un mediu bun pentru fidelizarea clientilor.
Cum poti face engagement prin social media? Ai mai multe moduri de a te implica, de la initierea unei conversatii prin postari declansatoare de discutii fructuoase si pozitive, fie prin reclame de tip brand awareness sau retargeting, fie prin sustinerea unei cauze sociale etc.

Distribuirea unui demers social sau social sharing

Acest demers poate fi unul cu un impact ridicat intr-un timp extrem de scurt pentru brand.
Construind o cauza, un concept care merita impartasit cu ceilalti, un brand isi poate extinde vizibilitatea rapid. De altfel, este posibil sa descoperi ca poate exista un echilibru intre modul in care vorbesti cu fanii si informatiile pe care brandul le ofera acestora. O recomandare ar fi sa mentionezi persoane in anumite postari, cu acordul acestora, si sa initiezi conversatii pentru ca, de regula, acestia vor raspunde pozitiv.

Identitatea vizuala in social media

Creeaza-ti cu atentie o identitate vizuala, da, chiar si pentru simplele postari zilnice, sau oricand ai identificat ca este ok sa comunici cu fanii tai. Imaginile sunt mai usor de retinut si de identificat, mai ales in acest mediu dinamic in care utilizatorii sunt expusi la sute de imagini si stimuli vizuali zi de zi.
Daca imaginea asociata postarii este interesanta, cu siguranta vei atrage si interactiune din partea urmaritorilor tai. Pentru mai multa interactivitate, poti utiliza gif-uri chiar si in comentariile la care raspunzi. Secretul este sa mentii un ton asertiv si pozitiv care nu lasa loc de interpretari.
Daca iti doresti un manager pentru conturile de social media si o strategie care sa fructifice calitatile brandului si sa le povesteasca pe retelele de socializare potentialilor clienti, NOA Digital poate fi partenerul de cursa lunga de care ai nevoie.

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.