Ce este campania de e-mail marketing?

iulie 27, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/07/pexels-fauxels-3184292-1280x720.jpg

Marketingul prin e-mail este un segment al marketingului digital reprezentand o forma de comunicare continua cu clientii existenti ce poate oferi brandului posibilitatea de a personaliza mesajul si a fideliza baza de clienti. 64% dintre business-urile mici utilizeaza e-mail marketing ca sa ajunga la consumatori, conform Campaign Monitor, 2021.

Marketingul prin e-mail poate include buletine informative cu actualizari despre companie sau promotii de vanzari, sau oferte exclusive pentru abonati. Poate fi, de asemenea, o metoda facila de a vorbi mai des cu clientii, de a colecta feedback din partea acestora si de a stimula vanzari din stocuri existente pentru categorii de produse accesate de acestia la preturi preferentiale.

Marketingul prin e-mail este adesea utilizat pentru ca reprezinta un canal valoros in strategia de marketing a businessului si permite companiei sa-si tina clientii informati si sa isi adapteze mesajele de marketing la nevoile acestora. Insa, trebuie acordata o atentie crescuta frecventei mesajelor trimise si a continutului newsletterului intrucat, utilizat disproportionat, acest tip de marketing poate alunga clientii si ii pot determina sa se dezaboneze sau chiar sa renunte la a achizitiona produsele brandului, considerandu-le e-mailuri de tip spam, adica persistente si enervante.

Ori de cate ori o companie trimite un e-mail catre baza de clienti, pe langa confirmarile comenzii si raspunsurile directe la intrebarile clientilor, acesta poate fi considerat o forma de e-mail marketing. De aceea, metinerea unei liste de e-mail active si interesate este unul dintre cele mai provocatoare obiective ale strategiei de e-mail marketing. Acest lucru ajuta la scaderea numarului de dezabonari, reducerea numarului de plangeri de spam si cresterea sanatoasa a bazei de date.

Dar cum se realizeaza si cum se trimite o campanie de e-mail marketing corect implementata si monitorizata? Pot fi utilizate platforme externe precum mailchimp, hubspot, aweber, sendgrid etc., sau pot fi concepute campanii de e-mail marketing prin CRM-ul intern al companiei.

Indiferent de mesajul comunicat, de designul materialelor sau de platforma, trebuie tinut cont de cativa parametri care evidentiaza succesul unei astfel de campanii. Astfel, cele mai relevante aspecte de urmarit sunt: numarul de clicuri, ratele de deschidere și conversiile directe din campanie.

Avantaje e-mail marketing

Am identificat 5 beneficii ale implementarii unei strategii corecte de e-mail marketing in compania ta:

Costuri reduse

Unul dintre cele mai evidente avantaje ale marketingului prin e-mail este costul sau mai mic in comparatie cu alte canale de marketing online sau offline. Nu exista costuri de tiparire, costuri de click sau afisare, si nici taxe platite in schimbul expunerii pe un anumit panou publicitar, reviste sau canal de televiziune.

Ajungi la o audienta care deja iti cunoaste produsele sau serviciile

Marketingul prin e-mail este un canal de comunicare validat de clienti, avand in vedere ca este nevoie de acordul lor pentru a-l primi. Asadar, respectand conditiile internationale GDPR, companiile care folosesc aceasta solutie de marketing digital trimit mesaje exclusiv celor care s-au inscris pentru a le primi. Acest lucru permite o rata de conversie mult mai mare deoarece sunt vizati doar cei care au deja un interes pentru brandul tau.

Genereaza venituri

Marketingul prin e-mail este excelent pentru a profita de impulsul de a cumpara al consumatorilor, indeosebi pentru ca un client este direct pus in fata interactiunii cu un produs si nu are nevoie decat de unul, doua click-uri pentru a-l achizitiona.  Avand un call to action bine definit si un link direct prin care se poate finaliza achizitia, newsletterele prin e-mail pot genera vanzari mult mai rapid ca orice alt canal de marketing digital.

Usor de implementat

Marketingul prin e-mail nu necesita, neaparat, o echipa extinsa pentru a avea succes, mai ales ca exista platforme care iti ofera numeroase tool-uri de automatizare ca design. O campanie de e-mail marketing se poate dinamiza folosind imagini cu impact puternic pentru audienta, videoclipuri si texte care sa starneasca si curiozitate si achizitia de produse.

Dupa cum spuneam, multe platforme de e-mail marketing ofera posibilitatea de a edita un e-mail prin functia de drag & drop, ceea ce va permite sa realizati campanii de e-mail marketing uimitoare si intr-un timp scurt.

Usor de masurat

Un alt beneficiu cheie al marketingului prin e-mail este acela ca este usor sa vezi unde gresesti si cum poti imbunatati. Majoritatea programelor de marketing prin e-mail iti vor permite sa urmaresti ratele de deschidere, de click si conversie, facand simplu sa identifici cum poate fi imbunatatita campania.

 

E-mail marketing – un canal profitabil de digital marketing

 

De ce este e-mail marketing-ul un canal profitabil? Aceasta este intrebarea la care vom raspunde. In ciuda posibilitatii de a-ti promova afacerea pe retelele sociale sau de a avea content marketing de calitate prin realizarea de articole de blog sau chiar prin seo marketing, e-mailul ramane cel mai eficient mod de a cultiva clientii potentiali si de a creste loialitatea clientilor, facand, deopotriva, economie de timp si bani.

De altfel, tidio.com ne spune ca e-mail marketing reprezinta canalul de digital marketing care influenteaza cel mai mult cresterea veniturilor, conform cu 31% din business-urile B2B.

Daca si tu iti doresti sa iti construiesti o strategie de marketing digital adaptata nevoilor de business, echipa NOA Digital te poate ajuta sa gasesti echilibrul optim de promovare a businessului tau.

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.