Cum ajută descrierile de produs campania SEO?

22 iulie 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/07/iStock-1350236892-1280x611.jpg

Ai auzit de un produs și îți dorești să descoperi mai multe informații despre acesta. Ce faci? Fără îndoială că vei caută detalii prin motoarele de căutare sau direct pe site-ul brandului respectiv. Așadar, nu doar simplă listare a unui produs pe site îți aduce trafic și vânzări, ci modul în care prezentarea acestuia răspunde nevoilor potențialilor clienți.

Că atare, descrierile de produs optimizate SEO aduc beneficii business-ului atât la nivel de trafic targetat, cât și de conversie.

Descrierile produselor reprezintă un aspect extrem de important atunci când vorbim despre o afacere de e-commerce, întrucât dacă specificațiile și informațiile sintetizate în pagină de produs răspund nevoilor clienților fiind specificate în mod corect, cu o astfel de descriere a produsului ești cu un pas mai aproape de conversie, oferindu-i utilizatorului o experiență cu adevărat relevantă raportată la căutările și așteptările sale.

De asemenea, adaugă valoare reală produsului respectiv și îl ajută pe client să decidă informat cu privire la cheltuirea banilor. În acest sens,conform Search Engine Journal, 49% dintre specialiștii în marketing spun că ROI din activitățile de SEO marketing depășește orice alt venit din alte canale de promovare online.

Mai mult, 51% dintre utilizatorii de mobile au găsit o companie nouă sau un produs nou prin motoarele de căutare, ne spune un studiu HubSpot. De aceea, doar enunțarea simplă a caracteristicilor tehnice și alte informații brute nefiltrate ar putea fi percepute de clienți cu mică sau fără valoare în sine, dacă pornim de la premisa că orice client își dorește să cumpere un produs bazându-se pe ceea ce poate face pentru el, cum îi rezolva problema sau contextul în care se găsește.

Rolul descrierilor de produs în campania SEO

Microuniversul online pe care fiecare magazin online îl creează în jurul unui produs conține o serie de caracteristici care, executate corect, vor ajută la optimizarea vizibilității produsului în motoarele de căutare.

Conform statista.com, 2.14 miliarde de oameni la nivel global au cumpărat sau urmau să achiziționeze cel puțin un produs online în 2021. În acest context de creștere accelerată a e-commerce-ului și prin schimbarea comportamentului de cumpărare al oamenilor, pentru că business-ul tău să fie vizibil pe internet trebuie să fie prezent în căutările motoarelor de căutare și o poate face prin conținut și descrieri relevante.

De aceea, pe lângă imagini cu produsul bine realizate și editate (care dețin rol esențial în procesul decizional al clientului), descrierile de produs contribuie la creșterea ratei de conversie. Conform studiilor, descrierile de produs reprezintă al doilea factor de decizie în achiziția unui produs de către un potențial client.

Pricipalele roluri ale descrierilor de produse sunt informațiile detaliate despre produs (formă, dimensiune, greutate, material, firma, politică de retur, garanția etc.) și calitatea de a atrage trafic și potențiali clienți pe site printr-o descriere clară și completă a produselor.

În acest sens, alegerea unui set de cuvinte cheie, care să descrie produsul și care sunt foarte căutate de potențialii clienți în motoarele de căutare, este foarte importantă pentru optimizarea vizibilității și a poziției în motoare pentru că îi comunica lui Google, spre exemplu, despre ce este pagină din site-ul tău.

Paginile care sunt optimizate pentru anumite cuvinte cheie (sunt incluse de mai multe ori în textul descriptiv, în cuprinsul textului și în titluri și subtitluri) au mai multe șanse să se poziționeze mai sus în rezultatele căutărilor organice.

Cum influențează descrierile de produs campania SEO?

  • Descrierile de produs optimizate contribuie la creșterea scorului SEO al unui site;
  • Descrierile de produs contribuie la construirea brandului;
  • Descrierile de produs optimizate / creative / unice contribuie la creșterea popularității brandului;
  • Descrierile de produs influențează / contribuie la creșterea șanselor de conversie;
  • Descrierile de produs, prin informațiile afișate, contribuie la furnizarea detaliilor necesare achiziției;
  • Descrierile de produs contribuie la dezvoltarea încrederii în brand;
  • Descrierile de produs contribuie la creșterea capitalului de imagine, oferind informații în strânsă legătură cu informația furnizată de user;
  • Descrierile de produs optimizate generează trafic organic câștigat cu ajutorul cuvintelor cheie long tail;
  • Descrierile optimizate de produs contribuie la crearea de audiență și căutări relevante

Cum trebuie redactate descrierile de produs?

Descrierile de produs trebuie sa respecte urmātoarele cerințe:

  • Să aibă un ton prietenos și ușor de înțeles;
  • Să pună în valoare beneficiile produsului, pentru a crește, natural, șansele de conversie;
  • Să fie dedicate, în totalitate, publicului țintă (să nu conțină foarte multe detalii tehnice);
  • Să aibă un format ușor de urmărit (bullets, liste de idei esențiale, aspecte importante în bold);
  • Să fie unice, la nivel de conținut (să fie construite sub forma unei povești, acolo unde tematică permite);
  • Să fie atractive și creative;
  • Să conțină testimoniale;
  • Să fie relevante pentru brand;
  • Să fie 100% reale.

Daca ai nevoie de un audit SEO și de o strategie integrată de SEO marketing, echipa NOA Digital îți stă la dispoziție pentru a arata audienței relevante din online povestea brandului tău.

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine