Cum ajuta descrierile de produs campania SEO?

iulie 22, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/07/iStock-1350236892-1280x611.jpg

Ai auzit de un produs si iti doresti sa descoperi mai multe informatii despre acesta. Ce faci? Fara indoiala ca vei cauta detalii prin motoarele de cautare sau direct pe site-ul brandului respectiv. Asadar, nu doar simpla listare a unui produs pe site iti aduce trafic si vanzari, ci modul in care prezentarea acestuia raspunde nevoilor potentialilor clienti.

Ca atare, descrierile de produs optimizate SEO aduc beneficii businessului atat la nivel de trafic targetat, cat si de conversie.

Descrierile produselor reprezinta un aspect extrem de important atunci cand vorbim despre o afacere de e-commerce, intrucat daca specificatiile si informatiile sintetizate in pagina de produs raspund nevoilor clientilor fiind specificate in mod corect, cu o astfel de descriere a produsului esti cu un pas mai aproape de conversie, oferindu-i utilizatorului o experienta cu adevarat relevanta raportata la cautarile si asteptarile sale.

De asemenea, adauga valoare reala produsului respectiv si il ajuta pe client sa decida informat cu privire la cheltuirea banilor. In acest sens,conform Search Engine Journal, 49% dintre specialistii in marketing spun ca ROI din activitatile de SEO marketing depaseste orice alt venit din alte canale de promovare online.

Mai mult, 51% dintre utilizatorii de mobile au gasit o companie noua sau un produs nou prin motoarele de cautare, ne spune un studiu HubSpot. De aceea, doar enuntarea simpla a caracteristicilor tehnice si alte informatii brute nefiltrate ar putea fi percepute de clienti cu mica sau fara valoare in sine, daca pornim de la premisa ca orice client isi doreste sa cumpere un produs bazandu-se pe ceea ce poate face pentru el, cum ii rezolva problema sau contextul in care se gaseste.

Iar faptul ca descrierile de produs trebuie scrise pentru a atrage atentia clientului mai degraba decat sa respecte exact toate cerintele SEO pentru afisare in motoarele de cautare pe primele pozitii, este un aspect de care trebuie mereu tinut cont si gasit mixul perfect intre cele doua aspecte.

Rolul descrierilor de produs in campania SEO

Microuniversul online pe care fiecare magazin online il creeaza in jurul unui produs contine o serie de caracteristici care, executate corect, vor ajuta la optimizarea vizibilitatii produsului in motoarele de cautare.

Conform statista.com, 2.14 miliarde de oameni la nivel global au cumparat sau urma sa achizitioneze cel putin un produs online in 2021. In acest context de crestere accelerata a e-commerce-ului si prin schimbarea comportamentului de cumparare al oamenilor, pentru ca businessul tau sa fie vizibil pe internet trebuie sa fie prezent in cautarile motoarelor de cautare si o poate face prin continut si descrieri relevante.

De aceea, pe langa imagini cu produsul bine realizate si editate (care detin rol esential in procesul decizional al clientului), descrierile de produs contribuie la cresterea ratei de conversie. Conform studiilor, descrierile de produs reprezinta al doilea factor de decizie in achizitia unui produs de catre un potential client.

Pricipalele roluri ale descrierilor de produse sunt informatiile detaliate despre produs (forma, dimensiune, greutate, material, firma, politica de retur, garantia etc.) si calitatea de a atrage trafic si potentiali clienti pe site printr-o descriere clara si completa a produselor.

In acest sens, alegerea unui set de cuvinte cheie, care sa descrie produsul si care sunt foarte cautate de potentialii clienti in motoarele de cautare, este foarte importanta pentru optimizarea vizibilitatii si a pozitiei in motoare pentru ca ii comunica lui Google, spre exemplu, despre ce este pagina din site-ul tau.

Paginile care sunt optimizate pentru anumite cuvinte cheie (sunt incluse de mai multe ori în textul descriptiv, in cuprinsul textului si in titluri si subtitluri) au mai multe sanse sa se pozitioneze mai sus in rezultatele cautarilor organice.

Cum influenteaza descrierile de produs campania SEO?

  • Descrierile de produs optimizate contribuie la cresterea scorului SEO al unui site;
  • Descrierile de produs contribuie la construirea brandului;
  • Descrierile de produs optimizate / creative / unice contribuie la cresterea popularitatii brandului;
  • Descrierile de produs influenteaza / contribuie la cresterea sanselor de conversie;
  • Descrierile de produs, prin informatiile afisate, contribuie la furnizarea detaliilor necesare achizitiei;
  • Descrierile de produs contribuie la dezvoltarea increderii in brand;
  • Descrierile de produs contribuie la cresterea capitalului de imagine, oferind informatii in stransa legatura cu informatia furnizata de user;
  • Descrierile de produs optimizate genereaza trafic organic castigat cu ajutorul cuvintelor cheie long tail;
  • Descrierile optimizate de produs contribuie la crearea de audienta si cautari relevante

Cum trebuie redactate descrierile de produs?

Descrierile de produs trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  • Sa aiba un ton prietenos si usor de inteles;
  • Sa puna in valoare beneficiile produsului, pentru a creste, natural, sansele de conversie;
  • Sa fie dedicate, in totalitate, publicului tinta (sa nu contina foarte multe detalii tehnice);
  • Sa aiba un format usor de urmarit (bullets, liste de idei esentiale, aspecte importante in bold);
  • Sa fie unice, la nivel de continut (sa fie construite sub forma unei povesti, acolo unde tematica permite);
  • Sa fie atractive si creative;
  • Sa contina testimoniale;
  • Sa fie relevante pentru brand;
  • Sa fie 100% reale.

Daca ai nevoie de un audit SEO si de o strategie integrata de SEO marketing, echipa NOA Digital iti sta la dispozitie pentru a arata audientei relevante din online povestea brandului tau.

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.