Ce face un specialist in marketing digital?

iulie 12, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/07/Ce-face-un-specialist-in-marketing-digital-1280x667.jpeg

Dezvoltarea sanatoasa a unui brand are nevoie de atentie si dedicare din partea unui specialist in marketing care cunoaste tacticile potrivite pentru a face acest lucru. Iar atunci cand avem ca scop cresterea brandului din punct de vedere notorietate in mediul digital si atragerea de noi potentiali clienti din online, atunci avem nevoie de un specialist in marketing digital care cunoaste canalele digitale potrivite pentru a stimula vizibilitatea si vanzarile online ale unei afaceri. Asta inseamna ca specialistul in marketing digital isi petrece timpul creionand si implementand strategia de online marketing a companiei, fie impreuna cu echipa interna de marketing, fie externalizand activitatea pentru anumite canale de marketing digital catre agentii de advertising care pot oferi suport pentru reusita obiectivelor propuse.

Asadar, ce face un specialist in marketing digital pentru a creste un brand online si a atrage interesul si interactiunea consumatorilor din mediul online? Pentru a putea atinge obiectivele de marketing dorite si a ajunge la potentialii clienti de pe internet, specialistii in marketing digital au la indemana o varietate de resurse de promovare a brandului ce includ canalele de social media, SEO marketing, PPC, email si content marketing, marketing afiliat, media buying, video marketing sau website marketing etc.

Toate aceste solutii sunt integrate intr-o strategie de marketing digital care, odata implementata, va creste deopotriva traficul pe website-ul companiei, numarul de utilizatori ca interactioneaza in mediul online cu produsele sau serviciile oferite cat si awareness-ul brandului in digital.

Ce este marketingul digital

Marketingul digital, sau marketingul online, reprezinta toate tacticile si actiunile realizate prin intermediul canalelor online de advertising si comunicare cu rolul de a promova un brand, de a face cunoscute produsele si serviciile unei companii pe internet si de a conecta brandul cu  potentialii clienti folosind ca mijloc de interactiune si comunicare internetul. Si odata cu cresterea prezentei online a oamenilor peste tot in lume si a comportamentului acestora de research online inainte de a lua o decizie de achizitionare a unui produs sau serviciu, brandurile a trebuit sa se adapteze acestui pattern si sa devina o prezenta constanta in mediul online, indeosebi in motoarele de cautare, locul din care intentia consumatorului debuteaza in calatoria utilizatorului de internet. De altfel, 81% dintre cumpărători fac research online înainte de a cumpăra un produs, conform unui studiu realizat de GE Capital Retail Bank.

Dar, inainte de lansa un brand pe internet, trebuie sa ne cunoastem avatarul de client, sa intelegem cine este clientul nostru, ce produse prefera, ce cauta pe internet raportat la domeniul de activitate al brandului etc. De aceea, crearea si implementarea unei strategii de marketing online are in centrul demersurilor intreprinse satisfacerea nevoii potentialului client, prin valorificarea beneficiilor brandului pe canalele digitale potrivite publicului tinta.

De asemenea, prin implementarea corecta a unei strategii de marketing digital pe mai multe canale online, specialistul in marketing digital poate extrage informatii valoroase despre comportamentele publicului tinta, preferinte de produse, orele la care petrec timp pe internet, cele mai des utilizate cuvinte cheie in cautari etc., insight-uri care pot ajuta la optimizarea comunicarii digitale  si a funnel-ului de vanzare online si pot ajuta la dezvoltarea de tactici si strategii de marketing online pentru cresterea engagementului si a retentiei clientilor.

In ceea ce priveste costurile de promovare online, in comparatie cu canalele de promovare traditionale, marketingul digital este mult mai accesibil din punct de vedere al investitiei, rezultatele fiind vizibile pe unele canale digitale in cateva zile. De altfel, un atuu al marketingului online in reprezinta faptul ca specialistul in marketing digital are control permanent asupra bugetului si poate face schimbari in timp real pentru imbunatatirea performantelor unei campanii digitale de marketing – sales sau brand awareness. Tocmai de aceea, companiile la inceput de drum sau cele care au bugete mici pot gasi in canalele de digital marketing un aliat avantajos in promovare, mai ales daca ne gandim ca isi pot crea conturi gratuite pe retelele de socializare, pot trimite gratuit sau pe abonament cu pret redus newslettere pentru baza de clienti existenti, pot chiar desfasura campanii de PPC marketing cu bugete reduse. Astfel, o strategie de marketing digital adaptata publicului tinta si nevoilor brandului va genera rezultate optime pentru companie atata timp cat vor fi alese canalele online potrivite si va exista consecventa in dezvoltarea acestora.

Tipurile de marketing digital

Marketingul digital reprezinta o resursa in continua transformare de promovare catre potentialii clienti aflati pe internet prin canale de comunicare variate, care printr-un mix de marketing inteligent consumatorii interesati pot interactiona cu brandul de mai multe ori pe zi, pe canale diferite. In functie de strategia de marketing online a companiei si a publicului tinta, un specialist in marketing digital poate alege in cresterea brandului online unul sau mai multe canale de promovare online. Printre cele mai utilizate, enumeram:

Search engine optimization (SEO) marketing – stimuleaza cresterea brandului prin prezenta website-ului companiei in primele cautari din motoarele de cautare, in baza cuvintelor cheie care definesc intentia consumatorilor

PPC marketing  sau cautarea platita este un canal de marketing online care foloseste publicitatea cu plata la click (PPC marketing) pentru a pozitiona reclama text a unui brand in partea de sus a paginii in rezultatele generate de motoarele de cautare pentru cautari specifice pe cuvinte cheie. Aceste reclame implica si retargeting, ceea ce inseamna ca instrumentele de automatizare a marketingului pot crea reclame unice, personalizate in baza acțiunilor potentialilor clienti.

Content marketing – marketingul prin continut relevant activitatii brandului are, in primul rand, un rol educativ si informativ. Reprezinta o sursa buna de comunicare prin relevanta informatiilor si poate fi inspirational pentru persoanele care cauta detalii despre un anumit produs, serviciu sau brand. Atunci cand continutul este corect si bine structurat poate aduce brandului incredere si poate stimula achizitionarea unui produs.

Marketing pe retelele sociale – defineste canalele de social media pe care brandul este prezent si interactioneaza cu potentialii clienti. Nu trebuie sa fim prezenti pe toate canalele de social media disponibile, ci, in functie de cine este publicul tinta, sa le alegem pe cele relevante pentru business-ul nostru. Comunicarea relevanta si constanta in social media poate creste increderea oamenilor in brand, sporeste interactiunea utilizatorilor cu produsele companiei si poate stimula si vanzarea. De asemenea, social media poate reprezenta un tool important pentru colectarea de recenzii pozitive de la clienti si poate atrage noi utilizatori interesati prin distribuirea continutului din paginile de brand catre comunitatile fiecarui utilizator in parte. Practic, ai acces la microuniversul de prieteni si cunostinte ale unui potential client prin continut relevant si interesant pentru acesta.

E-mail marketing – canalul direct de a ajunge la clientii existenti ai brandului si de a-i loializa. Strategia de comunicare prin e-mail marketing necesita atentie, creativitate si informatii relevante pentru a se distinge din zecile sau sutele de e-mailuri pe care le primeste un utilizator in casuta de e-mail, in fiecare zi.

Asadar, un specialist in marketing online trebuie sa isi cunoasca publicul tinta si sa adapteze canalele de promovare online la comportamentul acestuia. Cu siguranta, atunci cand sunt campanii sau strategii extinse, o agentie de marketing digital va putea oferi suport unei companii in obtinerea performantelor dorite de catre aceasta intr-o perioada data sau pe termen lung.

Echipa NOA Digital are o experienta de peste 10 ani in digital marketing si este mereu pregatita sa raspunda prompt si creativ solicitarilor partenerilor.

 

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.