Dezvoltarea sănătoasă a unui brand are nevoie de atenție și dedicare din partea unui specialist în marketing care cunoaște tacticile potrivite pentru a face acest lucru. Iar atunci când avem că scop creșterea brandului din punct de vedere notorietate în mediul digital și atragerea de noi potențiali clienți din online, atunci avem nevoie de un specialist în marketing digital care cunoaște canalele digitale potrivite pentru a stimula vizibilitatea și vânzările online ale unei afaceri. Asta înseamnă că specialistul în marketing digital își petrece timpul creionand și implementand strategia de online marketing a companiei, fie împreună cu echipa internă de marketing, fie externalizand activitatea pentru anumite canale de marketing digital către agenții de advertising care pot oferi suport pentru reușită obiectivelor propuse.
Pentru a putea atinge obiectivele de marketing dorite și a ajunge la potențialii clienți de pe internet, specialiștii în marketing digital au la îndemână o varietate de resurse de promovare a brandului ce includ canalele de social media, SEO marketing, PPC, email și content marketing, marketing afiliat, media buying, video marketing sau website marketing etc.
Toate aceste soluții sunt integrate într-o strategie de marketing digital care, odată implementată, va crește deopotrivă traficul pe website-ul companiei, numărul de utilizatori că interacționează în mediul online cu produsele sau serviciile oferite cât și awareness-ul brandului în digital.
Ce este marketingul digital
Marketingul digital, sau marketingul online, reprezintă toate tacticile și acțiunile realizate prin intermediul canalelor online de advertising și comunicare cu rolul de a promova un brand, de a face cunoscute produsele și serviciile unei companii pe internet și de a conecta brandul cu potențialii clienți folosind că mijloc de interacțiune și comunicare internetul. Și odată cu creșterea prezenței online a oamenilor peste tot în lume și a comportamentului acestora de research online înainte de a lua o decizie de achiziționare a unui produs sau serviciu, brandurile a trebuit să se adapteze acestui pattern și să devină o prezența constanța în mediul online, îndeosebi în motoarele de căutare, locul din care intenția consumatorului debutează în călătoria utilizatorului de internet. De altfel, 81% dintre cumpărători fac research online înainte de a cumpăra un produs, conform unui studiu realizat de GE Capital Retail Bank.
Dar, înainte de lansa un brand pe internet, trebuie să ne cunoaștem avatarul de client, să înțelegem cine este clientul nostru, ce produse preferă, ce caută pe internet raportat la domeniul de activitate al brandului etc. De aceea, crearea și implementarea unei strategii de marketing online are în centrul demersurilor întreprinse satisfacerea nevoii potențialului client, prin valorificarea beneficiilor brandului pe canalele digitale potrivite publicului țintă.
De asemenea, prin implementarea corectă a unei strategii de marketing digital pe mai multe canale online, specialistul în marketing digital poate extrage informații valoroase despre comportamentele publicului țintă, preferințe de produse, orele la care petrec timp pe internet, cele mai des utilizate cuvinte cheie în căutări etc., insight-uri care pot ajută la optimizarea comunicării digitale și a funnel-ului de vânzare online și pot ajută la dezvoltarea de tactici și strategii de marketing online pentru creșterea engagementului și a retenției clienților.
În ceea ce privește costurile de promovare online, în comparație cu canalele de promovare tradiționale, marketingul digital este mult mai accesibil din punct de vedere al investiției, rezultatele fiind vizibile pe unele canale digitale în câteva zile. De altfel, un atuu al marketingului online în reprezintă faptul că specialistul în marketing digital are control permanent asupra bugetului și poate face schimbări în timp real pentru îmbunătățirea performanțelor unei campanii digitale de marketing – sales sau brand awareness. Tocmai de aceea, companiile la început de drum sau cele care au bugete mici pot găși în canalele de digital marketing un aliat avantajos în promovare, mai ales dacă ne gândim că își pot crea conturi gratuite pe rețelele de socializare, pot trimite gratuit sau pe abonament cu preț redus newslettere pentru baza de clienți existenți, pot chiar desfășura campanii de PPC marketing cu bugete reduse. Astfel, o strategie de marketing digital adaptată publicului țintă și nevoilor brandului va genera rezultate optime pentru companie atâta timp cât vor fi alese canalele online potrivite și va există consecvență în dezvoltarea acestora.
Tipurile de marketing digital
Marketingul digital reprezintă o resursă în continuă transformare de promovare către potențialii clienți aflați pe internet prin canale de comunicare variate, care printr-un mix de marketing inteligent consumatorii interesați pot interacționa cu brandul de mai multe ori pe zi, pe canale diferite. În funcție de strategia de marketing online a companiei și a publicului țintă, un specialist în marketing digital poate alege în creșterea brandului online unul sau mai multe canale de promovare online. Printre cele mai utilizate, enumerăm:
Search engine optimization (SEO) marketing – stimulează creșterea brandului prin prezența website-ului companiei în primele căutări din motoarele de căutare, în baza cuvintelor cheie care definesc intenția consumatorilor
PPC marketing sau căutarea plătită este un canal de marketing online care folosește publicitatea cu plata la click (PPC marketing) pentru a poziționa reclamă text a unui brand în partea de sus a paginii în rezultatele generate de motoarele de căutare pentru căutări specifice pe cuvinte cheie. Aceste reclame implică și retargeting, ceea ce înseamnă că instrumentele de automatizare a marketingului pot crea reclame unice, personalizate în baza acțiunilor potențialilor clienți.
Content marketing – marketingul prin conținut relevant activității brandului are, în primul rând, un rol educativ și informativ. Reprezintă o sursă bună de comunicare prin relevanță informațiilor și poate fi inspirațional pentru persoanele care caută detalii despre un anumit produs, serviciu sau brand. Atunci când conținutul este corect și bine structurat poate aduce brandului încredere și poate stimula achiziționarea unui produs.
Marketing pe rețelele sociale – definește canalele de social media pe care brandul este prezent și interacționează cu potențialii clienți. Nu trebuie să fim prezenți pe toate canalele de social media disponibile, ci, în funcție de cine este publicul țintă, să le alegem pe cele relevante pentru business-ul nostru. Comunicarea relevanță și constanța în social media poate crește încrederea oamenilor în brand, sporește interacțiunea utilizatorilor cu produsele companiei și poate stimula și vânzarea. De asemenea, social media poate reprezenta un tool important pentru colectarea de recenzii pozitive de la clienți și poate atrage noi utilizatori interesați prin distribuirea conținutului din paginile de brand către comunitățile fiecărui utilizator în parte. Practic, ai acces la microuniversul de prieteni și cunoștințe ale unui potențial client prin conținut relevant și interesant pentru acesta.
E-mail marketing – canalul direct de a ajunge la clienții existenți ai brandului și de a-i loializa. Strategia de comunicare prin e-mail marketing necesită atenție, creativitate și informații relevante pentru a se distinge din zecile sau sutele de e-mailuri pe care le primește un utilizator în căsuța de e-mail, în fiecare zi.
Așadar, un specialist în marketing online trebuie să își cunoască publicul țintă și să adapteze canalele de promovare online la comportamentul acestuia. Cu siguranță, atunci când sunt campanii sau strategii extinse, o agenție de marketing digital va putea oferi suport unei companii în obținerea performanțelor dorite de către această într-o perioada dată sau pe termen lung.
Echipa NOA Digital are o experiență de peste 10 ani în marketing digital și este mereu pregătită să răspundă prompt și creativ solicitărilor partenerilor.