Importanta SEO in strategia de marketing

iunie 24, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/06/iStock-1360521208-1280x800.jpg

Ce facem atunci cand ne dorim sa aflam mai multe informatii despre un produs sau despre un serviciu? Exact, deschidem internetul si cautam detaliile de care avem nevoie pentru a lua o decizie informata in privinta achizitionarii si utilizarii produsului de care suntem interesati.

Asadar, motoarele de cautare joaca un rol foarte important in deciziile noastre, intrucat pot influenta produsele pe care le achizitionam, modul de a face cumparaturi, felul si locurile in care alegem sa ne relaxam si alte obiceiuri de consum zilnice.

In aceste conditii, desi exista scepticism in jurul necesitatii unei companii de a avea o strategie de SEO (search engine optimization) marketing bine definita, motoarele de cautare raman o sursa imuabila de a genera trafic pe site si vanzari in mod organic. Mai mult, conform BrightEdge.com, motoarele de cautare sau search engines reprezinta punctul de plecare pentru 68% dintre experientele online, iar companiile B2B genereaza de 2 ori mai mult profit din cautarile organice comparativ cu oricare alt canal online de promovare.

Ca atare, in strategia de marketing a companiei, un brand puternic va dori sa gaseasca tacticile optime prin care sa atraga multi clienti pe site in mod organic prin search engine optimization si sa utilizeze SEO marketing ca asul din maneca in fata competitiei.

Asadar, SEO reprezinta procesul de planificare si executie a unor tactici de search engine optimization cu scopul de a imbunatati traficul organic, cantitativ si calitativ, care ajunge catre un website si de a aduce brandul pe primele pozitii din motoarele de cautare pe cuvintele relevante pentru companie.

Avantajele unei strategii de seo marketing inteligenta

Search engine optimization marketing reprezintă o strategie complexă de a atrage trafic relevant din punct de vedere cantitativ si calitativ pe un website sau în pagina dedicată a unui produs și combină brandingul, crearea de conținut, tactici tehnice și promovarea conținutului pentru a atrage vizitatorii doriti pe site.

De altfel, puterea SEO consta tocmai in faptul ca, spre deosebire de platformele de social media, motoarele de cautare directioneaza direct, in baza intentiei de cautare, consumatorii catre website-urile relevante cuvintelor cheie utilizate in intentia de cautare.

Asa cum am mentionat si anterior, motoarele de cautare joaca un rol important in procesul de cumparare, indeosebi in etapa de cercetare, etapa in care utilizatorii fac cautari ample si specifice prin care sa dobandeasca mai multe informatii despre produs si sa ii descopere beneficiile, recenziile etc., ulterior, in functie de rezultate, intrand in etapa specifica de achizitie de produs.

Urmand acest comportament intuitiv al unui potential client, prin search engine optimization marketing brandul va putea fi prezent in mintea consumatorilor si in etapele de cautare si cercetare. Iar pozitionarea de la inceput a unui brand in mintea consumatorului nu poate aduce decat rezultate in vanzari si notorietate online performante.

Astfel, daca iti doresti sa influentezi comportamentul de cautare al utilizatorilor de internet, va trebui sa te pozitionezi cu website-ul companiei pe prima pagina a motoarelor de cautare, si vorbim aici indeosebi de Google care detine majoritatea covarsitoare a cautarilor.

Ulterior, pentru a converti traficul in leaduri de vanzari, va trebui sa te concentrezi catre a oferi o experienta de utilizator impecabila audientei, caci unul dintre cele mai importante aspecte ale unei strategii de SEO marketing eficiente este imbunatatirea experientei utilizatorului pe website-ul companiei tale, mai ales odata cu lansarea de catre Google a actualizarii experientei paginii ca factor de clasare, astfel experienta paginii web devenind un factor relevant in determinarea succesului online al unei afaceri cu activitate online.

Importanta continutului intr-o strategie de SEO marketing

Dar ce ar fi o strategie de SEO fara un continut de calitate? Strategia de conținut de marketing ocupa un rol extrem de important in crearea unei strategii de search engine optimization eficienta.

Pe langa faptul ca ofera brandului un continut relevant pentru produsele sau serviciile pe care le comercializeaza punand focus pe dorintele si asteptarile clientilor de la produsele respective, pe cuvintele cheie pe care acestia le utilizeaza cel mai des in motoarele de cautare, dar ofera, in acelasi timp, cadrul optim pentru a promova brandul pe mai multe canale online și, astfel, reusind a extinde publicul care ar putea ajunge pe website.

Atunci cand cream continut trebuie sa stim cui ne adresam, cine este publicul nostru tinta si cum este el definit ca ecosistem. Continutul SEO de buna calitate va vorbi aceeasi limba cu vizitatorii, creand un sentiment de apropiere si mai putin comercial, spre deosebire de alte modalitati de promovare online. Daca, in schimb, continutul existent pe site nu este relevant pentru publicul tau, acest lucru se va vedea in rata de respingere ridicata si rata de conversie scazuta.

Vom aborda mai multe despre strategia de content marketing eficienta intr-un articol viitor de pe blogul NOA DIGITAL. Asadar, SEO marketing este un proces de imbunatatire continua a brandului tau prin website si a prezentei in motoarele de cautare profitand la maximum de potentialul pe care deopotriva brandul si website-ul ti le ofera ca marketer.

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.