CPA marketing – ce inseamna?

mai 23, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/05/CPA-marketing-ce-inseamna-1280x696.jpg

Exista numeroase tactici si strategii de marketing online prin care un brand poate genera notorietate sau vanzari. Spre exemplu, CPA marketing sau marketing online bazat pe cost per actiune reprezinta un tip de promovare desprins din marketingul afiliat prin care afiliatul primeste o suma compensatorie atunci cand un utilizator recomandat finalizeaza o actiune.

Actiunea potentiala poate fi orice, de la completarea unui formular de comanda, la efectuarea unei achizitii de produs, sau chiar vizionarea unui video.

CPA marketing reprezinta un tool foarte bun de conversie pentru comertul electronic, oferind site-urilor de e-commerce flexibilitatea de a concepe numeroase campanii online de produs sau de discount.

Modelul de functionare a CPA marketing are mai mulți parteneri prin care isi poate atinge obiectivele de vanzari:

  • Agentie de advertising online sau alte companii – pentru a genera trafic de calitate catre site-ul companiei si pentru a creste vanzarile.
  • Reteaua CPA –  platforma care reuneste afiliatii / partenerii care isi doresc sa aduca extra venituri prin promovarea produselor si a companiilor care isi doresc sa vanda.
  • Creatorii de continut / influencerii, fie ca vorbim despre un blogger, vlogger sau un alt business, care promoveaza un produs pentru a atrage trafic catre site-ul tau de e-commerce cu scopul conversiei. Influencerii de nisa, spre exemplu, sunt un bun conductor online de conversii pentru ca afilierea cu acesta va avea la baza interesele comune, ceea ce va atrage publicul tinta potrivit.

Din punctul de vedere al avantajelor utilizarii unei strategii bazate pe CPA marketing ai confortul lansarii unei campanii fara batai de cap, pentru ca utilizezi propriul site si reteaua de afiliati CPA. Asa incat, poti incepe sa vezi fluxul nou de trafic generat de catre parteneri proape imediat.

De asemenea, nu platesti pentru trafic decat dupa ce userul nou a intreprins o actiune / o vanzare. Daca nu se genereaza vanzari intr-un timp determinat, poti alege alti afiliati mai relevanti pentru campania ta si pentru publicul de care ai nevoie. Tocmai aceste posibilitati de control al cheltuielilor permit obtinerea unor rezultate financiare, calitative si cantitative mai bune.

Tipurile marketingului CPA

Asadar, in functie de brand, de produsele sau serviciile oferite, de publicul tinta caruia ne adresam, de bugetul alocat si de obiectivele de business, strategia de marketing va include tactici si actiuni care sa aduca rezultatele dorite intr-un timp specific.

In ultimul deceniu, aproape toate companiile isi doresc sa fie prezente in mediul online si sa comunice targetat cu utilizatorii de internet de interes. Unele branduri isi doresc notorietate si pozitionare in piata, in vreme ce alte businessuri, indeosebi cele de e-commerce, isi doresc rezultate imediate prin vanzari directe sau generate din afiliere.

Site-urile de tip e-commerce isi bazeaza strategia de marketing pe tactici de marketing digital si bugetele sunt alocate indeosebi in SEO si content marketing, PPC marketing, CPA marketing si marketing afiliat.

Costurile marketingului CPA

CPA marketing poate fi și un catalizator bun in  gestionarea eficienta  a bugetului alocat de companie strategiei de marketing, intrucat banii vor fi investiti doar in rezultate reale setate pentru dezvoltarea businessului, respectiv vanzari si clienti potentiali valorosi.

Astfel, CPA marketing aduce scalabilitatea investitiei in strategia de marketing online.

In plus, spre deosebire de alte tactici de marketing ce presupun plata anticipata fara garantii de conversii sau vanzari, CPA marketing presupune plata post-vanzare, conform unui buget stabilit anticipat.  Astfel, metoda CPA in campaniile de marketing online axate pe vanzari reprezinta o varianta avantajoasa și predictibila pentru companii si pentru specialistii care gestionaeaza campaniile, intrucat acestia platesc pentru actiuni doar dupa acestea au loc spre deosebire de campaniile in care se investeste in reclame pentru a atrage trafic platit pe site, fara a avea garantia conversiei post-actiune.

Formula prin care poate fi determinat costul per actiune este destul de simpla si presupune impartirea costului total al campaniei de marketing online la numarul de actiuni finalizate cu succes.

Aasadar, CPA marketing este o strategie profitabila atunci cand isi cunosti foarte bine clientii si stabiliesti un public tinta relevant, putand targeta audienta corecta pe site-urile si blogurile care iti pot aduce din punct de vedere calitativ si cantitativ traficul de care ai nevoie.

Daca ai un site de e-commerce si iti doresti sa aduci trafic de calitate si sa generezi vanzari, specialistii NOA Digital te pot ajuta sa descoperi cea mai buna strategie de marketing pentru a creste businessul.

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.