Ce este marketingul afiliat?

mai 18, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/05/Ce-este-affiliate-marketing_-1280x624.jpg

Lumea digitala ofera numeroase oportunitati de dezvoltare pentru brandurile care aleg sa isi construiasca o prezenta in mediul online. Prin marketingul digital, companiile, indiferent de industria in care activeaza, au sansa sa capteze un public care sa genereze vanzari si interactiuni, doar printr-un click distanta.

Practic, afacerea ta poate fi vizibila pentru mai multe persoane din targetul tau, daca stii sa te folosesti de tacticile si instrumentele potrivite de promovare si marketing. Astfel, pentru a atinge rezultatele de awareness si de vanzari pe care ti le doresti, trebuie sa incepi cu o strategie de marketing si comunicare adaptata deopotriva nevoilor de business, cat si potentialilor clienti.

Marketingul digital

Odata ce ai setat ca obiectiv principal de a obtine vizibilitatea si notoritatea brandului tau in mediul digital, trebuie, printr-o strategie de digital marketing smart, sa alegi canalele de comunicare potrivite si sa creezi continut sub forma de texte creative, video, reclame care sa starneasca interesul audientei si sa iti genereze performantele dorite. Raportat la marketingul traditional, marketingul digital este mai precis si mai usor de controlat atunci cand vine vorba despre rezultate pe termen scurt, mediu si chiar lung. Ai posibilitatea de a incerca o alta varianta de promovare online, daca, in urma unei campanii, descoperi ca un anumit canal nu a performat asa cum te-ai asteptat. Este un domeniu complex, unde actualizarile se pot face in timp real,ceea ce inseamna ca nu poti spune ca ai gasit reteta care sa se potriveasca pe perioade indelungate de timp, dar ca ai o viziune mai clara chiar dupa o perioada mai scurta de trial publicitar pe un anumit canal digital.

Un alt pas important in marketingul digital, este sa intelegi nevoile utilizatorilor de internet. In primul rand, comportamentul de consum, iar apoi nevoia care ii indeamna sa caute produsele pe care le promovezi. Daca ai o strategie sanatoasa, te vei putea bucura de notorietatea brandului, generare de trafic, cresterea vanzarilor si construirea unui brand de incredere.

In cazul comertului electronic, real time marketing este extrem de important pentru a atinge vanzarile previzionate. Ai ocazia sa transmiti mesaje personalizate in functie de interesele si obiceiurilor de consum ale publicului tinta, sa faci up-selling pe produse sau servicii similare, sau sa abordezi o strategie de gamification care sa iti ofere rezultate foarte bune in campanie.

De asemenea, in mediul online iti poti construi relatii de durata alaturi de alte persoane sau platforme, care sa iti promoveze produsele sau serviciile catre o audienta selectata de ei. Iar tu, ca brand, poti sa tintesti catre rezultate optime, doar printr-o colaborare sincera si sanatoasa.

Tot acest proces se numeste afiliere, o alta latura a marketingului digital, unde sunt promovate serviciile si produsele unui brand, de catre persoanele care descopera lumea digitala prin PPC (Pay-Per-Click), marketingul SEO, Social Media sau alte agregatoare online (cashback sau cupoane de promotii).

Marketingul afiliat

Afilierea iti ofera sansa sa castigi un venit in plus, daca ti-a construit o prezenta in mediul online. Prin marketingul afiliat, ai posibilitatea de a-ti creste activitatea pe care o ai deja, dar si sa oferi mai multa valoare clientilor actuali.

Marketingul afiliat este un o modalitate foarte buna de genera vanzari semnificative, fiind benefic atat pentru brand, cat si pentru comerciantii care promoveaza produsele sau serviciile. Practic, afilierea este un proces care implica trei parti: magazinul online – cel care promoveaza produsele – cumparatorul.

In medie, un magazin online, daca se foloseste de afiliere in strategia de promovare a serviciilor, poate avea vanzari cu peste 15% mai mari, iar 40% dintre brandurile online considera marketingul afiliat ca fiind crucial pentru succes.*

Afiliatul (cel care promoveaza serviciile sau produsele) va face toate demersurile necesare cat sa fie cunoscut in mediul online. Aici, are o variatate de metode: o poate face prin Google ADS, SEO sau Social Media. Apoi, in functie de domeniul in care isi desfasoara activitatea, isi va inchega o relatie sanatoasa si profesionala cu magazinele online, pentru a le promova produsele. Daca un consumator face o achizitie online, de pe link-ul pe care il promoveaza pe un blog (in cazul in care face afiliere prin continut), va castiga un comision, pentru ca inseamna ca s-a generat o conversie. Altfel spus, afiliatul promoveaza produsele brandului folosindu-se de mijloace sigure, ce inseamna ca va exista o probabilitate mai mare achizitie, fata de a intra pe un site, ghidat de ratiuni proprii.

Afiilierea este o metoda sigura si de viitor, iar asta indeamna brandurile sa isi externalizeze produsele si serviciile, catre agentii de advertising sau prin formarea interna a unei echipe.

Pentru rezultate sigure si de lunga durata pentru afacerea ta, apeleaza cu incredere la servicii profesionale de marketing digital. NOA Digital Architects te poate ajuta sa ajungi in topul preferintelor consumatorilor din nisa aferenta businessului tau, folosind metode de marketing diferite, precum pay per click, SEO si content marketing.

*sursa statistici: www.truelist.com

 

 

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.