Web development in 2022 – provocari si rezultate

aprilie 26, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/04/Web-development-in-2022-provocari-si-rezultate.jpg

2022 este cu siguranta la fel de dinamic in ceea ce priveste transformarea digitala ca anii precedenti. Conform statista.com, businessurile sunt mai deschise in a investi in tehnologie si digitalizare pentru a se diferentia de competitie, incluzand aici si tehnologii web in trend. Ca atare, exista deja o crestere a investitiilor financiare in refacerea unui website, optimizarea acestuia, foarte multe companii fiind la prima astfel de redesign si update de website fata de prima varianta lansata in trecut.

Iar daca ne gandim ca inca exista business-uri cu website-uri non responsive si neadaptate diferitelor dispozitive de vizualizare, mobil, desktop, tableta, in conditiile in care traim in era AI si Crypto, putem intelege, intr-un fel, mecanismul care impinge dinamica digitalizarii accelerate.

In plus, business-urile au inteles ca majoritatea clientilor stau pe internet, astfel incat pentru a ajunge la ei trebuie sa isi actualizeze site-urile ca design, content, functionalitati tehnice si securitate, astfel incat sa ofere utilizatorilor o experienta de brand in conformitate cu valorile promovate. Astfel, pentru a ajunge sa satisfaca nevoile clientilor, businessurile au nevoie sa isi regandeasca strategia de marketing si business tinand cont de ultimele tendinte in tehnologie web si web programming.

Asadar, care sunt aceste provocari  in 2022 pe care ar trebui sa le rezolve orice developer care doreste sa livreze un website de calitate unei companii care cauta sa isi imbunatateasca vizibilitatea si performantele in mediul online?

Development site de prezentare

Una dintre cele mai mari provocari o reprezinta experienta utilizatorului in site, care, de cele mai multe ori este ingreunata de site-uri care nu au toate functionalitatile implementate, au un sistem de securitate viciat, pagini care se incarca extrem de greu, sau pagini care nu sunt redirectionat catre un continut relevant si tradeaza asteptarile utilizatorului.

De aceea, si rata de abandon a unui astfel de website este foarte ridicata si, desi asteptarile companiei sunt de a genera leaduri si vanzari, realitatea este cu totul alta. Acest proces de intelegere a cauzalitatii dintre website si vanzare, independent de calitatea produsului sau serviciului oferit clientului, este din ce in ce mai bine fructificat de catre companii. Tocmai de aceea, observam un focus mai mare din partea acestora asupra optimizarii websiteului companiei.

Development magazin online

De asemenea, o alta bariera in achizitie din punct de vedere al interactiunii intr-un website o reprezinta lipsa intuitivitatii navigarii pe site. In mod ideal, un client ar trebui sa ajunga la click in pagina cu produsul dorit si sa poata primi intuitiv content si informatii relevante conform cautarii sale initiale.

De asemenea, este important ca prin functionalitati de web programming moderne, website-ul sa poata oferi un grad mai ridicat de interactivitate a userului, astfel incat sa il mentina timp mai indelungat si sa ii stimuleze achiziția finala.

De altfel, interactivitate reprezinta un must in ceea ce priveste obiectivele in developmentul unui magazin online, intrucat scopul oricarei functionalitati web in acest sens este acela de a stimula cross sales si a fascina utilizatorul prin prezentarea unei game de produse din care poate alege pentru a-si satisface nevoia pentru care a accesat website-ul de la inceput.

Aceste obiective de sales trebuie comunicate clar de la inceput oricarui website developer care preia proiectul si care trebuie sa gaseasca solutii tehnice functionale si estetice care sa stimuleze si sa intretina interactivitatea userului in website.

Acestor provocari de ordin functional li se adauga solicitarile de integrari venite din partea clientilor, care tind sa fie din ce in ce mai sofisticate, atat ca estetica / design, cat si ca user experience si interactivitate. De aceea, trebuie setate de la inceput in fisa tehnica asteptarile clientilor si verificata capacitatea tehnica de a le putea satisface fara a compromite tehnic websiteul.

3 tendinte pentru 2022 de care sa stii cont in development site de prezentare si development magazin online

·       Fără server – trendul serverless

Aceasta tendinta de web development pentru anul 2022 permite developerilor si companiilor care ofera servicii de web development sa dezvolte si sa ruleze website-uri si aplicatii fara grija managementului unui server fizic, eliminand, astfel grija intretinerii si diminuarea costurilor logistice, dar si obtinerea unui grad mai ridicat de flexibilitate.

De asemenea, tot un trend pentru anul 2022 este si acela ar platformelor si website-urilor de a trece la o arhitectura cloud, fapt care se traduce tot intr-o serie de optimizari la nivel de costuri, suport tehnic si flexibilitate.

·       Inteligenta artificiala si chatbot

Platformele, aplicatiile si website-urile care au deja integrate componente de AI si chatbot sunt din ce in ce mai numeroase, tendinta exista inca din anii trecuti si a devenit foarte importanta anul acesta in ceea ce priveste dezvoltarea produselor web.

Prin aceste doua componente, AI si chatbot, se doreste imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site, creșterea gradului de loializare a acestora si captarea de date extra pentru a aduce optimizarile necesare produsului web si odata cu acesta a serviciilor si produselor pe care compania le promoveaza catre end consumer.

·       PWA – Progressive Web Apps

Tehnologia PWA permite utilizatorilor  de website-uri sa vizualizeze continutul de pe telefonul mobil fara a fi afectata viteza de descarcare. PWA este o aplicatie care permite functionalitati identice cu ale unui website, dar cu o experienta nativa de mobile completa.

Printre avantajele acestei tehnologii mentionam flexibilitatea, cresterea vitezei de lansare in piata, suporta update-uri in timp real fara a afecta functionarea aplicatiei, optimizeaza costurile de suport tehnic si development, instalare fara probleme etc.

De asemenea, trenduri din ce in ce mai pregnante in anul 2022 precum căutarea vocala, blockchain, IoT si SPA – Single Page Search vor deveni extrem de utilizate in urmatorii anii si vor sta la baza dezvoltarilor web si a produselor web din urmatorea perioada, poate chiar deceniu.

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.