Social Media Management – ce înseamnă?

21 aprilie 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/04/Social-Media-Management-ce-inseamna-1280x720.jpg

Social Media Management este procesul de creare și publicare a conținutului în mediul online, bazându-se pe o strategie adaptată nevoilor audienței unui brand. În funcție de obiectivele acestuia, procesul include unul sau mai multe canale (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok etc.), pentru toate urmărindu-se monitorizarea conversiilor online, raportarea performanței și testarea continuă.

Prezența în mediul online este o necesitate pentru fiecare brand, pentru a-și face cunoscute serviciile și produsele. Astfel, activitatea trebuie coordonată de către un digital manager care să se ocupe de implementarea unor tactici care să asigure o bună reputație în mediul online.

Social Media Management, înseamnă, înainte de toate, construirea unei strategii, compusă din:

  • Analiza brandului: pe ce platforme sociale este prezent brandul, crearea unui raport care să urmărească indicatorii principali în mediul digital, analizarea competiției;
  • Setarea obiectivelor: prezența în mediul online se crează pe baza unor obiective setate înaintea de a publică prima postare, indiferent de canal. Prin urmare, ele trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și stabilite în funcție de timp (în cât timp poți obține ce ți-ai propus);
  • Stabilirea și monitorizarea indicatorilor performanței (KPIs): odată setate obiectivele, oricărui social media manager îi va veni mult mai ușor să stabilească și să urmărească indicatorii de performanță pe care trebuie să îi atingă, în acord cu misiunea brandului. Că de exemplu, dacă a fost setat că obiectiv de a avea 5000 de urmăritori pe contul de Instagram / Facebook în următoarea perioada, audiență trebuie să crească constant în fiecare luna;
  • Analiză publicului: Succesul în social media se cunoaște în funcție de audiență căreia te adresezi. Astfel, trebuie să fie analizat publicul, că tacticile de promovare și creare de conținut să fie adaptate nevoilor. Analiză începe de la audiență actuală, prin găsirea de noi metode de a atrage potențiali consumatori;
  • Alege canalele de social media: Un aspect foarte important, pentru că nu orice canal se potrivește. Înainte de a începe să creezi profiluri pe platformele posibile, trebuie să afli, că un digital manager, ce canale oferă cea mai mare valoare brandului promovat. Analizarea datelor demografice care ajută să conturezi profilului consumatorului ideal este un prim pas;
  • Crearea unui calendar editorial: Ultimul pas, după analizarea publicului țintă și setarea obiectivelor, este crearea unui calendar editorial pentru platformele unde s-a stabilit promovarea conținutului.

Social Media înseamnă mai mult decât atât. Este un adevărat ecosistem unde, cu instrumentele potrivite, fiecare brand poate fi câștigător în față competiției și a potențialilor clienți. Spre exemplu, marketingul SEO sau marketingul afiliat pot fi componente valoroase pentru strategia de marketing a unui brand. Că un digital specialist este important să cunoști tot ce merge pentru brandul pe care îl promovezi, să ajungă în atenția consumatorilor.

Ce este marketingul SEO în Social Media

Atunci când promovezi un anumit produs sau serviciu, îți dorești să apari în primele căutări din Google. Poți să obții asta, folosindu-te de SEO (Search Engine Optimization). SEO este o cărămidă solidă a marketingului digital, având în vedere că în fiecare zi consumatorii își caută un răspuns la nevoile pe care le au prin motoarele de căutare. O poziționare cât mai vizibilă în GOOGLE, se traduce într-o posibilă vânzare, pentru că este prima interacțiune cu un produs similar.

SEO presupune familiarizarea cu factorii de clasare în motoarele de căutare și crearea de conținut care trebuie indexat. Tot în această etapă putem vorbi și despre marketingul prin conținut, o abordare strategică de marketing, cu scopul de a crea și valorifica conținutul relevant și valoros, pentru a capta o audiență bine definită.

Pentru că potențialii tăi clienți stau pe rețelele de socializare, este important că și conținutul din site-ul tău, fie că este vorba despre articole de blog specializate sau pagini în care sunt detaliate beneficiile produselor sau serviciilor brandului, să fie vizibil pe canalele de Social Media dedicate. Cu siguranță, vor atrage privirile curioase, iar consumatorii interesați vor ajunge în site și vor află mai multe informații despre produsele care le-au stârnit interesul.

Ce este marketingul afiliat

Industria e-commerce este într-o continuă creștere, asta pentru că, fiecare magazin fizic își dorește să fie cât mai aproape de consumatori, prin prezența în mediului online. De altfel, tot datorită creșterii comerțul electronic, pot crește și veniturile celor care au posibilitatea să le promoveze prin propriile canale, prin afiliere.

Marketingul afiliat îți oferă posibilitatea să îți crești veniturile prin promovarea produselor și serviciilor magazinelor online, iar tu că partener afiliat, ești recompensat prin cu un comision pentru furnizarea serviciilor comerciantului.

Având în vedere cele de mai sus, putem spune că Social Media este un mecanism digital complex, în care fiecare brand poate cunoaște o accelerare a vânzărilor, dacă folosește instrumentele potrivite de promovare online. Totul se întâmplă pe baza unui strategii gândite în funcție de nevoile audienței, că rezultatele să fie vizibile și durabile.

 

 

 

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine