PPC Marketing – ce inseamna?

martie 24, 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/03/ce-inseamna-ppc-marketing.jpg

PPC (pay-per-click) marketing este un canal de marketing digital, folosit pentru a genera trafic si conversii din motoarele de cautare. Daca esti in cautarea unor modalitati prin care sa obtii mai mult trafic pentru afacerea ta, trebuie sa ai in vedere marketingul prin PPC, pentru ca te ajuta sa iti promovezi serviciile si produsele, dar si sa atragi clienti noi. In esenta, este o metoda de a cumpara vizitele pe site-ul afacerii tale, pe langa cele care se intampla in mod organic.

Ce inseamna PPC?

Pentru un business la inceput de drum, care isi doreste mai multa vizibilitate in mediul online, campaniile de pay per click realizate corect pot fi de un real ajutor, prin rate de conversie multumitoare. Mai apoi, toate acestea se traduc in dezvoltarea continua a brandului prin generarea de noi consumatori.

Motoarele de cautare sunt principala forma de informare sau achizitie pentru utilizatorii care doresc sa isi satisfaca o curiozitate sau o nevoie. Cu ajutorul marketingului PPC, poti ajunge la viitorii tai clienti, cu un nivel precis de directionare, prin plasarea in primele cautari din Google a serviciilor afacerii tale.

Cum functioneaza PPC Marketing?

Fiind un canal de marketing, metoda PPC acopera o serie de platforme publicitare diferite. De fiecare data cand un utilizator face click pe anuntul tau, vei plati o taxa denumita cost per click (CPC). O strategie corecta de PPC marketing poate creste cu pana la 70% achizitia unui produs, conform web FX.

Performanta unei campanii de PPC care sa aduca rezultate optime incepe prin cautarea si selectarea cuvintelor cheie potrivite, organizarea lor in campanii si grupuri de anunturi bine organizate, stabilirea imaginilor si textelor in conformitate cu serviciile care trebuie promovate si, nu in ultimul rand, configurarea si optimizarea paginilor de destinatie PPC.

O campanie de marketing prin PPC poate aduce insight-uri valoroase afacerii tale, la doar cateva zile de la lansarea ei, prin simplu fapt ca se poate realiza o targetare ampla a actualilor consumatori, cat si a celor viitori.

Mai mult decat atat, ofera un control absolut pentru bugetul investit, dar si actualizarea constanta a reclamelor si a mijloacelor de afisate, in conformitate cu rezultatele inregistrate. Cele mai uzitate campanii de PPC marketing sunt cele promotionale si cele de brand awareness.

PPC ofera o serie de canale de promovare, cele mai comune dintre ele fiind Google Ads și Facebook Ads, care, la randul lor, au mai multe forme de distribuire a mesajelor online:

  • Google Search
  • Anunturi pentru cumparaturi
  • Reclame display (pozitionare bannere in diferite formate, pe diferite site-uri conform obiceiurilor de navigare ale publicului tinta)
  • Reclame video (Youtube)
  • Reclame Gmail
  • Diferite formate de reclame pentru Facebook (newsfeed, box, messenger, video etc.)

De ce sa folosesti PPC marketing pentru afacerea ta?

Daca te-ai decis sa incluzi PPC marketing in planul de promovare al afacerii tale, mai jos sunt cateva dintre avantajele pe care le poti obtine:

·Poti genera rapid click-uri care se vor transforma in conversii

 In cateva zile, sau poate chiar ore, poti vedea rezultatele dupa publicarea anuntului. In comparatie cu alte canale, cum ar fi SEO (Search Engine Optimization), prin PPC rezultatele se vad mult mai repede.Cu ajutorulul serviciilor de Google Ads, poti sa gestionezi cu exactitate unde iti vor aparea anunturile, astfel, ai un control absolut asupra lor.

·Poate fi usor de urmarit

Ai posibilitatea de a monitoriza performanta anunturilor tale si le poti ajusta daca nu sunt conform asteptarilor. Pe toate platformele unde se pot rula campanii de PPC, ai posibilitatea de a urmari conversiile, inclusiv valoarea comenzilor sau potentialii consumatori. De asemenea, poti urmari rentabilitatea investitiei, prin grupuri de anunturi si cuvinte cheie.

·Poti targeta exact cosumatorii pe care ii doresti

 Prin PPC, poti alege cu exactitate cui sa te afisezi, dupa locatie, cuvinte cheie, interese, varsta, chiar si dupa dispozitivul utilizat. Atunci cand iti cunosti indeaproape consumatorul in urma intereselor lui, poti sa eficientizezi procesul de promovare.

  • Peste 50% dintre click-uri sunt generate de pe mobil si 40% dintre cumparaturi se realizeaza tot de pe telefonul mobil.

Surprinzator insa, unele branduri nu acorda o atentie sporita optimizarii pe mobile sau strategiilor de PPC. Ele sunt dependente, pentru ca, maximizarea ROI-ului (return on investment) in eficienta campaniilor de PPC, site-urile trebuie sa fie rapide si functionale atat pe mobile, cat si pe desktop. Mai mult, ratele de conversie pot sa creasca cu 40% prin combinarea audientelor similare prin campaniile de remarketing pe display (conform Web FX).

Spre exemplu, ia in considerare segmentarea audientei pe Facebook Ads si Google Ads, cu scopul de a obtine rezultate maxime. Tot acest proces este automatizat, trebuie doar sa furnizezi datele corecte si, mai departe, sa urmaresti rezultatele.

Conform Businesswire, 60% dintre utilizatorii de mobile, dau click pe un anunț PPC cel puțin o dată pe săptămână. Iar 69% dintre utilizatorii de mobile apeleaza la serviciile unui business, direct din Google search.

Daca si tu iti doresti sa iti promovezi afacerea cu ajutorul marketingului prin PPC, NOA Digital Architects te poate ajuta sa ajungi in topul preferintelor consumatorilor din nisa aferenta businessului tau, folosind metode de marketing diferite, precum pay per click, SEO si content marketing.

 

Copyright© 2022 NOA Digital. Toate drepturile rezervate.