PPC Marketing – ce înseamnă?

24 martie 2022
https://noa-digital.ro/wp-content/uploads/2022/03/ce-inseamna-ppc-marketing.jpg

PPC (pay-per-click) marketing este un canal de marketing digital, folosit pentru a genera trafic și conversii din motoarele de căutare. Dacă ești în căutarea unor modalități prin care să obții mai mult trafic pentru afacerea ta, trebuie să ai în vedere marketingul prin PPC, pentru că te ajută să îți promovezi serviciile și produsele, dar și să atragi clienți noi. În esență, este o metodă de a cumpără vizitele pe site-ul afacerii tale, pe lângă cele care se întâmplă în mod organic.

Ce înseamnă PPC?

Pentru un business la început de drum, care își dorește mai multă vizibilitate în mediul online, campaniile de pay per click realizate corect pot fi de un real ajutor, prin rate de conversie mulțumitoare. Mai apoi, toate acestea se traduc în dezvoltarea continuă a brandului prin generarea de noi consumatori.

Motoarele de căutare sunt principala formă de informare sau achiziție pentru utilizatorii care doresc să își satisfacă o curiozitate sau o nevoie. Cu ajutorul marketingului PPC, poți ajunge la viitorii tăi clienți, cu un nivel precis de direcționare, prin plasarea în primele căutări din Google a serviciilor afacerii tale.

Cum funcționează PPC Marketing?

Fiind un canal de marketing, metodă PPC acoperă o serie de platforme publicitare diferite. De fiecare dată când un utilizator face click pe anunțul tău, vei plăti o taxa denumită cost per click (CPC). O strategie corectă de PPC marketing poate crește cu până la 70% achiziția unui produs, conform web FX.

Performanță unei campanii de PPC care să aducă rezultate optime începe prin căutarea și selectarea cuvintelor cheie potrivite, organizarea lor în campanii și grupuri de anunțuri bine organizate, stabilirea imaginilor și textelor în conformitate cu serviciile care trebuie promovate și, nu în ultimul rând, configurarea și optimizarea paginilor de destinație PPC.

O campanie de marketing prin PPC poate aduce insight-uri valoroase afacerii tale, la doar câteva zile de la lansarea ei, prin simplu fapt că se poate realiza o targetare amplă a actualilor consumatori, cât și a celor viitori.

Mai mult decât atât, oferă un control absolut pentru bugetul investit, dar și actualizarea constanța a reclamelor și a mijloacelor de afișate, în conformitate cu rezultatele înregistrate. Cele mai uzitate campanii de PPC marketing sunt cele promoționale și cele de brand awareness.

PPC oferă o serie de canale de promovare, cele mai comune dintre ele fiind Google Ads și Facebook Ads, care, la rândul lor, au mai multe forme de distribuire a mesajelor online:

  • Google Search
  • Anunțuri pentru cumpărături
  • Reclame display (poziționare bannere în diferite formate, pe diferite site-uri conform obiceiurilor de navigare ale publicului țintă)
  • Reclame video (Youtube)
  • Reclame Gmail
  • Diferite formate de reclame pentru Facebook (newsfeed, box, messenger, video etc.)

De ce să folosești PPC marketing pentru afacerea ta?

Dacă te-ai decis să incluzi PPC marketing în planul de promovare al afacerii tale, mai jos sunt câteva dintre avantajele pe care le poți obține:

·Poți genera rapid click-uri care se vor transformă în conversii

 În câteva zile, sau poate chiar ore, poți vedea rezultatele după publicarea anunțului. În comparație cu alte canale, cum ar fi SEO (Search Engine Optimization), prin PPC rezultatele se văd mult mai repede.Cu ajutorulul serviciilor de Google Ads, poți să gestionezi cu exactitate unde îți vor apărea anunțurile, astfel, ai un control absolut asupra lor.

·Poate fi ușor de urmărit

Ai posibilitatea de a monitoriza performanță anunțurilor tale și le poți ajusta dacă nu sunt conform așteptărilor. Pe toate platformele unde se pot rula campanii de PPC, ai posibilitatea de a urmări conversiile, inclusiv valoarea comenzilor sau potențialii consumatori. De asemenea, poți urmări rentabilitatea investiției, prin grupuri de anunțuri și cuvinte cheie.

·Poți targeta exact cosumatorii pe care îi dorești

 Prin PPC, poți alege cu exactitate cui să te afișezi, după locație, cuvinte cheie, interese, vârstă, chiar și după dispozitivul utilizat. Atunci când îți cunoști îndeaproape consumatorul în urmă intereselor lui, poți să eficientizezi procesul de promovare.

  • Peste 50% dintre click-uri sunt generate de pe mobil și 40% dintre cumpărături se realizează tot de pe telefonul mobil.

Surprinzător însă, unele branduri nu acordă o atenție sporită optimizării pe mobile sau strategiilor de PPC. Ele sunt dependențe, pentru că, maximizarea ROI-ului (return on investment) în eficientă campaniilor de PPC, site-urile trebuie să fie rapide și funcționale atât pe mobile, cât și pe desktop. Mai mult, ratele de conversie pot să crească cu 40% prin combinarea audiențelor similare prin campaniile de remarketing pe display (conform Web FX).

Spre exemplu, ia în considerare segmentarea audienței pe Facebook Ads și Google Ads, cu scopul de a obține rezultate maxime. Tot acest proces este automatizat, trebuie doar să furnizezi datele corecte și, mai departe, să urmărești rezultatele.

Conform Businesswire, 60% dintre utilizatorii de mobile, dau click pe un anunț PPC cel puțîn o dată pe săptămână. Iar 69% dintre utilizatorii de mobile apelează la serviciile unui business, direct din Google search.

Dacă și tu îți dorești să îți promovezi afacerea cu ajutorul marketingului prin PPC, NOA Digital Architects te poate ajută să ajungi în topul preferințelor consumatorilor din nișă aferentă businessului tău, folosind metode de marketing diferite, precum pay per click, SEO și content marketing.

 

Contactează-ne

Vrei sa afli mai multe despre serviciile NOA Digital? Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

    suntem aici pentru tine