Eforturile de marketing ale antreprenorilor în epoca digitală nu se pot fructifica în absența unei strategii SEO adaptate în online. Iar vizibilitatea este un element cheie. Nu ești vizibil, nu exiști – aceasta pare a fi lecția pe care o primim constant de la motoarele de căutare. O strategie coerentă SEO ține cont de algoritmul Google și de modul în care acesta clasează site-urile și conținuturile în rezultatele oferite la căutările utilizatorilor.
În 2024 însă, ea nu poate face abstracție de aspecte precum conținutul de calitate, experiența utilizatorilor pe Internet, atât pe dispozitive de tip PC sau laptop, cât și pe telefoanele mobile, precum și de implicațiile tehnice în structura paginilor web și a legăturilor create cu alte site-uri cu autoritate. Iată câteva sfaturi și obiective pe care ar trebui să ți le propui în dezvoltarea și promovarea afacerii în online.
Algoritmul Google privilegiază un content SEO de calitate
Ce înseamnă conținut de calitate în 2024? Este acel conținut original, informativ, pe care utilizatorii îl găsesc util. Informațiile din descrierile categoriilor, serviciilor și produselor promovate sau comercializate pe site-uri trebuie să faciliteze decizia de achiziție a consumatorilor. De asemenea, advertorialele, articolele de link-building, articolele de blog trebuie să răspundă intereselor utilizatorilor, căutărilor acestora după cuvinte cheie și să lămurească aspecte de care aceștia au nevoie.
Sfaturi de achiziție, trenduri, explicarea caracteristicilor tehnice, ale modului de funcționare, ale beneficiilor, comparații între produse sau servicii similare, ce nevoi îndeplinesc fiecare și în ce măsură – sunt exemple de subiecte pe care le poți trata și pe care algoritmul Google le poate lua în serios.
În 2024, provocarea reprezentată de inteligența artificială nu trebuie ignorată. Instrumente utile pentru informare și redactare de texte, aplicațiile AI au tendința să furnizeze un conținut uniformizat și superficial. Se pare că algoritmul Google și-a dezvoltat tehnici prin care depistează conținuturile furnizate de AI și le penalizează, privilegiind content-ul original, generat de om.
Specialiștii SEO acordă atenție constantă update-urilor Google
Partea incitantă și provocatoare a activităților SEO este faptul că lucrurile sunt într-o continuă schimbare, că nu există o rețetă fixă pe care să o poți urma de-a lungul timpului, care să-ți garanteze o poziție privilegiată în clasamentul căutărilor. Așa cum se schimbă preferințele consumatorilor, obiceiurile utilizatorilor de internet și modul în care aceștia accesează informațiile dorite, Google vine în permanență cu actualizări ale algoritmului.
Contează pe informații sigure și pe experiența specialiștilor SEO pentru a fi la curent cu update-urile Google și a-ți adapta strategia de marketing digital în funcție de modificările survenite în algoritmul de vizibilitate ale principalului motor de căutare.
Experiența utilizatorului pe site influențează SEO?
În îmblânzirea algoritmului Google, este foarte importantă funcționarea site-ului. În experiența utilizatorului, o funcționare optimă se traduce în navigare ușoară, comenzi și structură intuitivă, identificarea fără dificultate a secțiunilor și paginilor de care are nevoie, încărcarea în timp util a textului, fotografiilor și a altor elemente tehnice, arborescență care permite conectarea ușoară între pagini, revenirea pe homepage și conexiuni între diferite secțiuni.
Conținutul de calitate poate fi sabotat prin plasarea pe un site care merge greoi și pe care utilizatorul renunță repede la navigare. Pentru omul contemporan, viteza de accesare și disponibilitatea rapidă a informațiilor necesare sunt aspecte esențiale, iar algoritmul Google ține cont de experiența utilizatorilor, privilegiind site-urile rapide, bine structurate și intuitive.
Off Page SEO: Backlink-urile de calitate generează autoritate și încredere site-ului tău
Backlink-urile sunt o componentă esențială a strategiei de marketing digital. Cu toate acestea, nu toate backlink-urile au aceeași valoare pentru algoritmul Google. Acesta favorizează link-urile de la site-uri cu autoritate și relevante pentru domeniul tău de activitate.
Construiește o rețea de backlink-uri de calitate și evită practicile de construire a link-urilor nepotrivite sau nesigure, care pot afecta negativ poziția în clasament a site-ului tău. Colaborează cu site-uri relevante pentru a obține link-uri către conținutul tău și menține un profil de backlink-uri sănătos și echilibrat.
Elementele de SEO tehnic
SEO este un proces complex, care include atât elemente de conținut, cât aspecte pur tehnice, care se întrepătrund adesea. Din punct de vedere al administrării tehnice a unui site, al structurii acestuia și al accesibilității elementelor și paginilor sale, SEO tehnic înseamnă optimizări back-end ale unui site web, cum ar fi îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului, includerea de date structurate și remedierea problemelor care țin de imagini sau de pagini cu erori.
SEO de conținut este procesul de creare a unui conținut orientat pe cuvinte cheie care să răspundă la intenția de căutare. Aceste două aspecte conlucrează la creșterea vizibilității site-ului în rezultatele motoarelor de căutare.
Viteza pe site, un factor decisiv pentru algoritmul SEO
Iată o chestiune de SEO tehnic care te poate ajuta să câștigi vizibilitate sau, dimpotrivă, te poate sabota în eforturile tale de optimizare. Viteza este un factor de performanță esențial pentru site-ul afacerii tale. Dacă site-ul se încarcă prea greu, potențialii vizitatori îl pot abandona în primele secunde, ceea ce va afecta rata de conversie.
Viteza paginii este un indicator care măsoară cât timp durează încărcarea unei pagini. Spre deosebire de viteza site-ului, care se referă la timpul mediu de încărcare al întregului site web, viteza paginii se referă la o anumită pagină.
Viteza paginii este determinată de calitatea serverului, compresia imaginilor, dimensiunea fișierelor și multe altele. Poți verifica viteza site-ului web utilizând un test de viteză gratuit pe PageSpeed Insights de la Google, care îți va permite, de asemenea, să descoperi ce ar putea afecta negativ performanța site-ului în SEO.
Google penalizează artificiile de tip PBN
PBN înseamnă Private Blog Network, o rețea de bloguri private sau un grup de site-uri web care există doar pentru a oferi backlink-uri unui alt site web și pentru a-i îmbunătăți clasarea în căutările Google. Ideea creării unei astfel de rețele este de a crește în mod artificial autoritatea percepută a site-ului web în algoritmul motoarelor de căutare.
În general, nu este o idee bună să generezi backlink-uri PBN. Ele îți pot aduce la penalizări mari și căderi în clasament. Este o operațiune riscantă, iar, dacă totuși funcționează și nu este depistată de algoritm, cu siguranță nu poate avea beneficii decât pe termen foarte scurt.
Nu uita de optimizarea pentru telefoanele mobile!
În contextul unei creșteri semnificative a traficului de pe dispozitive mobile, Google acordă o importanță tot mai mare optimizării pentru telefoane mobile, în clasamentul său. Asigură-te că site-ul tău răspunde prompt și rapid în accesare și oferă o experiență optimă pe toate tipurile de dispozitive, de la smartphone-uri la tablete și computere. Testează constant performanța și compatibilitatea site-ului pe diverse dispozitive și fii gata să faci ajustări pentru a îmbunătăți experiența pe mobil a utilizatorilor.
Așa arată peisajul SEO în 2024 și aspectele de care trebuie să ții cont pentru a îmblânzi algoritmul Google. Este complex și vast, desigur, și poate necesita ajutor specializat. Pentru o viziune de ansamblu asupra tuturor practicilor și strategiilor de marketing digital eficient și agil, poți conta pe experiența specialiștilor noștri!